هشدار سخنگوی یگان‌های مدافع خلق: جهان باید همکاری ترکیه با داعش را ببیند

نوری محمود تهدیدهای ترکیه را موجب سرگرم شدن یگان‌های مدافع خلق به اخذ تدابیر دفاعی و کاهش نیرو و تمرکز آنها بر مبارزه با سلول‌های مخفی داعش عنوان کرد و از جامعه جهانی خواست همکاری ترکیه با داعش را ببیند

سخنگوی یگانهای مدافع خلق عملکرد داعش را منطبق با سیاست حزب عدالت و توسعه به ریاست اردوغان دانست و افزایش تحرکات داعش همزمان با تهدید مناطق شمال و شرق سوریه به حمله نظامی توسط ترکیه را نشاندهنده آن بیان کرد که هر دو طرف به یک شکل فکر می‌کنند گرچه اسامی جداگانه دارند.

نوری محمود، سخنگوی ی.‌پ.‌گ از نواحی تحت اشغال ترکیه به عنوان پناهگاهی عناصر داعش نام برد و یادآوری کرد ابوبکر بغدادی و ابراهیم قریشی دو سرکرده این گروه در نزدیکی مرزهای ترکیه از پای درآمدند و بسیاری در همان نواحی در عملیات ق.س.د و ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش دستگیر شده‌اند.

نوری محمود همچنین به وجود مراکز فرماندهی داعش در چند شهر ترکیه از جمله آنکارای پایتخت اشاره کرد و گفت اردوغان میزبان سران این گروه است.

او افزود: "دوازده هزار تبهکار داعش نزد ما زندانی هستند. در اردوگاه هول هزاران خانواده آنها وجود دارند که کودکانشان با همان ایدئولوژی بزرگ می‌شوند. می‌توان گفت ما قلمروی سرزمینی داعش را نابود کردیم ولی تفکرات و سازماندهی آن پایان نگرفته است. در عین حال اقداماتی مانند حمله شدید به زندان صناعی حسکه را شاهد بودیم."

زندانی که سخنگوی ی‌.پ.‌گ به آن اشاره می‌کند محل نگهداری پنج هزار داعشی است که قرار بر فراری دادن آنها بود. نیروهای سوریه دمکراتیک با قریب ١٢۴ شهید موفق به کنترل آن حمله شدند.

نوری محمود تهدیدهای ترکیه را موجب سرگرم شدن یگان‌های مدافع خلق به اخذ تدابیر دفاعی و کاهش نیرو و تمرکز آنها بر مبارزه با سلول‌های مخفی داعش عنوان کرد و از جامعه جهانی خواست همکاری ترکیه با داعش را ببیند.

سخنگوی ی.پ.گ به وجود ترکیه و داعش در دو سوی جبهه‌های جنگ با آنها جلب نظر کرد و با هشدار به جهان درباره خطر داعش گفت: "ما امکامات خود را صرف نگهداری از بازماندگان داعش می‌کنیم. در کمپ هول علاوه بر آموزش ایدئولوژی داعش به کودکان، زنان زیادی هنوز از همان فکر دفاع می‌کنند و بسیاری از سرکردگان و امیران داعش بدون محاکمه در زندان‌ها محبوسند. نباید فراموش کرد که آنها فقط در مناطق شمال و شرق سوریه مرتکب اقدامات تروریستی نشده‌اند و حوزه فعالیت آنها در آسیا، اروپا و آمریکا و اقصی نقاط جهان بوده است. بنابراین جامعه بین‌المللی در قبال آنها مسئولیت دارد و نیاز به برگزاری یک دادگاه بین‌المللی برای رسیدگی به اتهامات زندانیان وجود داد چون دادگاه‌های روژاوا به تنهایی برای بررسی پرونده داعشیان کافی نیستند. همچنین باید درباره رابطه داعش با کشورهایی نظیر ترکیه بازپرسی شود."