نیروهای مدافع خلق: در انهدام یک دستگاه نفربر ارتش ترکیه ۶ اشغالگر کشته شدند

ه.پ.گ اعلام کرد که در عملیات انفجاری علیه کاروان خودروهای زرهی ارتش ترک که از گوَر به سوی پایگاه وارگنما در حرکت بودند یک دستگاه نفربر زرهی منهدم شد. در نتیجه این عملیات ۶ اشغالگر ترک کشته و ١١ نفر هم زخمی شدند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات نیروهای خود و حملات اشغالگرانه ترکیه را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"در چارچوب کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس؛

روز ٢٧ ژوئیه/ ۶ مرداد علیه اشغالگران مستقر در تپه شهید درویش و روستای خلیفان در منطقه خاکورک عملیاتی انفجاری از سوی نیروهای ما به انجام رسید. در نتیجه این عملیات موفقیت‌آمیز حداقل یک اشغالگر کشته شد.

ساعت ١١:٣٠ روز ٢٧ ژوئیه علیه کاروان نظامی ارتش اشغالگر ترک که از گوَر بسوی پایگاه وارگنما در حرکت بود، نیروهای یژاستار عملیاتی انفجاری را در فاصله روستاهای بانی و یکمال به انجام رساندند. در این عملیات موفقیت‌آمیز یک دستگاه خودرو نفربر زرهی از نوع کرپی منهدم شد، حداقل ۶ اشغالگر کشته و ١٠ اشغالگر زخمی شدند.

پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترک مدتی طولانی جاده گوَر، شمذینان و یکمال سفلی را برای مدتی طولانی مسدود کرد و تلفات خود و بقایای خودرو منهدم شده را از محل عملیات خارج کرد.

در منطقه آواشین؛

از ساعت ٢٣ الی ٢۴ روز ٢٧ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک تونل‌های جنگ تپه سور و از ساعت ١ منطقه ورخله را با مواد منفجره هدف حمله قرار داد.

از ساعت ٢٣ الی ٢۴ روز ٢٧ ژوئیه هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق مروانوس، بانیستا و تابورا عربان به گشتزنی پرداختند و تونل‌های جنگی منطقه ورخله از سوی هلی‌کوپترهای تهاجمی هدف گلوله‌باران و حملات راکتی قرار گرفت.

از ساعت ٢٢:٣٠ الی ٢٣:٣٠ روز ٢٧ ژوئیه دامنه‌های ارتفاعات خانتور عرصه هفتانین از سوی هلی‌کوپترهای تهاجمی هدف حملات راکتی قرار گرفت. به دلیل این حملات جنگل‌ها و مراتع منطقه دچار آتش‌سوزی شد و حریق همچنان ادامه دارد.

روز ٢٧ ژوئیه منطقه شکیف عرصه خاکورک از سوی پایگاه‌های مرزی آماج آتش توپخانه‌ و خمپاره‌باران قرار گرفت. همان روز از ساعت ١۶:٣٠ الی ١٧:٣٠ مناطق شکیف و سنینه از سوی هواپیماهای جنگنده بمباران شد. منطقه شکیف رأس ساعت ٢١:٣٠ از سوی هلی‌کوپترهای تهاجمی هدف حمله قرار گرفت.

از ساعت ٢٢:٣٠ الی ٠٠:٣٠ بامداد ٢٧ ژوئیه هلی‌کوپترهای دشمن بر فراز مناطق جیلوی کوچک و منطقه Tشکل به پرواز درآمدند. همان ساعت ارتش اشغالگر ترک نیروهایش را در تپه سرخوبون تغییر داد و هلی‌کوپترهای تهاجمی منطقه T شکل را هدف حملات راکتی و گلوله‌باران قرار دادند.

از ساعت ٢٣ الی ١ روز ٢٧ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک با استفاده از هلی‌کوپتر نیروهای خود را در مناطق تپه کوردینه، تپه آزاد و گردنه تپه آزاد عرصه متینا جایگزین کرد.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."