آلدار خلیل: اظهارات بارزانی مایه تاسف بوده و اشغالگری را مشروعیت می‌بخشد

چرا در این مقطع مهم و حساس این سخنان ایراد می‌شوند و وی اینگونه سخن می‌گوید؟ هدف چیست؟ چه کسی چارچوب‌ها و پرسپکتیوهای آقای نچیروان بارزانی را در رابطه با این موضوعات ارائه می‌کند؟

آلدار خلیل، عضو رهبری TEV-DEM اظهارات نچیروان بارزانی را در رابطه با روژآوا مورد انتقاد قرار داده و اعلام نمود که اظهارات بارزاتی به حملات دولت ترک مشروعیت می‌بخشد. آلدار خلیل از نچیروان بارزانی درخواست نمود که لازم است از موضوعاتی که به کوردها آسیب برساند دوری نماید.

نچیروان بارزانی رئیس حکومت اقلیم کوردستان در اظهاراتی در وبسایت المانیتور ادعا نموده است که قندیل با رهبری روژآوا در ارتباط بوده و این همان توجیهاتی است که دولت ترک به منظور حمله به شمال-شرق سوریه آن را بر زبان می‌آورد.

در دوره‌ای که جهان از مقاومت شمال-شرق سوریه در مقابل دولت اشغالگر ترک حمایت می‌نماید، بارزانی با اظهاراتی در مخالفت با مقاومت روژاوا ادعا می‌نماید که حملات دولت ترک به روژاوا به دلیل پیوندهای مدیریت شمال-شرق سوریه با قندیل بوده به پ.ک.ک اشاره می‌نماید. اظهارات بارزانی در زمانیکه تمامی چشمها بر رنج‌ها و مبارزات کنگره ملی برای اتحاد ملی کوردها دوخته شده است، این اظهارات با خشم خلق کورد مواجه شده است.

آلدار خلیل عضو رهبری جنبش جامعه دمکراتیک TEV-DEM در این رابطه با خبرگزاری هاوار به گفتگو پرداخته است.

این اظهارات به اشغالگری دولت ترک مشروعیت می‌بخشد

آلدار خلیل در سخنان خود گفت: اظهارات اخیر آقای نچیروان بارزانی مایه تاسف بوده و در تطابق با نقش وی قرار نداشته و کاملا مطابق با بهانه‌های دولت ترک برای حمله به روژآوا هستند. همچنین این اظهارات از این دلایل حمایت به عمل اورده و آشکارا مشروعیت دادن به اشغالگری محسوب می‌شوند.

آلدار خلیل در این رابطه افزود: با حملات اخیر دولت ترک علیه مناظق ما، ما شاهد بودیم که چگونه تمامی جهان در مقابل این حملات موضع گرفته و ان را محکوم نمودند، همچنین تحولات و پیشرفتهای مهمی نیز در این حوزه صورت گرفت و به حمله به روژاوا در در سطح جهانی نیز از اهمیت برخوردار گردید. خلیل در ادامه سخنان خود با توجه به مصایب زحمات تمامی نیروهای میهنی کوردستانی که از وضعیت موجود حمایت می‌نمایند، اظهار داشت: در برهه‌ای که تمامی جهانیان اقدامات دولت ترک را در منطقه محکوم می‌کنند، حمایت و پشتیبانی علیه اقدامات ترکیه و پروژه این کشور در جریان است.

این اظهارات به تمامی زحمات و تلاشها آسیب می‌رساند

آلدار خلیل اظهارات بارزانی را به این دلیل که تلاشها برای اتحاد کوردها را خدشه‌دار می‌کند مورد انتقاد قرار داده و افزود: آقای نچیروان بارزانی اعلام می‌کند که قندیل با رهبری خودمدیریتی روژآوا در ارتباط است. این گفته‌ها به هیچ شیوه‌ای در راستای منافع و دستاوردهای ما و خلقمان قرار ندارد. برعکس، بر تمامی دستاوردها و تلاشهای ما تاثیری منفی می‌گذارد. این اظهارات، مشروعیت‌بخشی آشکاری به اقدامات دولت ترکیه و علیه ما است، همزمان مایه تاسف نیز می‌باشد و مناسب با نقش وی نیز نمی‌باشد، این اظهارات همان توجیهات دروغین دولت ترک را بازتاب می‌دهد که به بهانه آن به منطقه حمله می‌نماید. همچنین در این اظهارات، وی از این توجیهات دولت ترک حمایت نموده و به اشغالگری نیز مشروعیت می‌بخشد.

در رابطه با اینکه آقای نچیروان بارزانی می‌بایست چگونه در خصوص روژاوا به موضعگیری دست می‌زد، آلدار خلیل اینگونه پاسخ داد: همانگونه که همه اطلاع دارند، بین تمامی جنبشها و احزاب کوردستانی پیوندهایی برقرار است و این موضوع خارج از مدار نقد قرار دارد. اما اظهارات نچیروان بارزانی در این رابطه موضوعات منفی را بدنبال داشته و بر تمامی تلاشها و اقداماتی که همه کوردها در سوریه برای اتحاد ملی و ایجاد پروژه دمکراتیک به آن دست زده‌اند، تاثیر خواهد داشت.

این اظهارات مایه شک است

 آلدار خلیل با توجه به ارتباط بین بارزانی و گروههای کورد گفت: آقای نچیروان بارزانی می‌تواند انتقادات خود را در صورتیکه بجا باشند به طرفهای مربوط انتقال دهند، آقای بارزانی از راه و مسیر مکانیزم ارتباطات موجود اطلاع داشته و این برخلاف رویکردی است که هم اکنون در پیش گرفته است. همچنین این اظهارات تردیدها و شک‌هایی را در میان خلق ما ایجاد می‌کند، چرا در این مقطع مهم و حساس این سخنان ایراد می‌شوند و وی اینگونه سخن می‌گوید؟ هدف چیست؟ چه کسی چارچوب‌ها و پرسپکتیوهای آقای نچیروان بارزانی را در رابطه با این موضوعات ارائه می‌کند؟

این سخنان پیامدهای خطرناک و نتایج تاسف باری را به دنبال خواهد داشت

 آلدار خلیل از نچیروان بارزانی خواست: ما امیدواریم آقای نچیروان بارزانی از نتایج منفی اظهارات خود در میان افکار عمومی کوردها اطلاع داشته و لازم بود که اظهارات امید بخشی را مبتنی بر حفظ دستاوردها و تحقق انسجام در میان کوردها را در میان می‌گذاشت. ما امروز در مقطع حساس و دشوار تاریخی به سر می‌بریم، گفتمان کوردی از سوی هر گروه و طرفی باشد مهم نیست، اما اگر علیه مسئله کورد باشد، پیامدهای خطرناک و نتایج تاسف باری را به دنبال خواهد داشت.