آمار ١٨ اسفند وزارت بهداشت ایران در مورد کرونا: ١٩۴ فوتی و ۶۵۶۶ ابتلا

وزارت بهداشت عصر یکشنبه آمار تازه‌ای از جانباختگان و مبتلایان به ویروس کووید١٩ منتشر کرد

بر اساسی آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی تعداد مبتلایان به کرونا تا ظهر یکشنبه ١٨ اسفند/ ٨ مارس در ایران به ۶۵۶۶ نفر و تعداد قربانیان به ١٩۴ نفر افزایش یافته است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اعلام این آمار گفت:" از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۷۴۳ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۶۵۶۶ نفر رسید."

او در ادامه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته ۴٩ نفر از مبتلایان به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب شمار جانباختگان در ایران به ١٩۴ نفر رسیده است.

آمار کل بیماران کووید١٩ در ایران به تفکیک استان‌ها در روز یکشنبه ١٨ اسفند به شرح زیر است:

تهران ۱۸۰۵ نفر، قم ۶۸۵، مازندران ۶۲۰، اصفهان ۵۶۴، گیلان ۴۹۶، مرکزی ۳۳۵، البرز ۳۰۷، قزوین ۲۰۷، سمنان ۱۷۵، گلستان ۱۷۵، خراسان رضوی ۱۵۴، لرستان ۱۴۴، تبریز ۱۰۷، فارس ۱۰۴، یزد ۸۷، خوزستان ۶۹، سنه ۶۳، همدان ۶۰، زنجان ۵۳، اردبیل ۵۰، خراسان جنوبی ۴۴، کرمان ۴۱، اورمیه ۴۰، هرمزگان ۳۵، سیستان و بلوچستان ۳۴، کرماشان ۳۳، خراسان شمالی ۲۴، چهارمحال و بختیاری ۲۱، ایلام ۱۵، بوشهر ۱۰ و کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر از ابتدا تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گفته‌ی سخنگوی وزارت بهداشت ایران تاکنون ۲۱۳۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته‌اند.

عدم صداقت و شفافیت حاکمان و دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته سبب شده است که هم افکار عمومی داخل کشور و هم رسانه‌های معتبر خارجی هر نوع آمار ارائه شده از سوی سازمان‌های دولتی را غیرواقعی قلمداد کنند.

بحران مدیریت در ایران و پنهان‌کاری واقعیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا در قم سبب گسترش بیماری کووید١٩ در سرتاسر ایران شد. جمهوری اسلامی عامدانه با زمینه‌سازی برای شیوع کرونا میادین را از معترضان خالی کرد.