آژیر قرمز کرونا در گیلان

نماینده‌ی رشت اعلام کرد، تعداد مبتلایان و قربانیان در رشت وحشتناک است با این وجود هنوز کیت آزمایش کرونا وجود ندارد.

غلام‌علی جعفر‌زاده‌ی ایمن‌آبادی نماینده‌ی رشت در مورد شرایط کادر درمانی در این منطقه هشدار داد. وی گفت، کادر درمانی در رشت و مناطق اطراف یا خود به بیماری مبتلا شده‌اند و یا آنقدر خسته هستند که توان کار کردن ندارند.

نماینده‌ی رشت با انتقاد از کمبود امکانات بهداشتی گفت: "هیچ‌گونه تختخوابی برای بستری مبتلایان جدید به کرونا در شهر رشت و اطراف آن وجود ندارد و شرایط این منطقه قرمز اعلام شده است".

گیلان جزء سه استانی است که بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان به ویروس کرونا را دارد. ذبیح الله نیک فر نماینده‌ی لاهیجان و سیاهکل گفته است، گیلان بدترین شرایط ابتلا به کرونا در سرتاسر ایران را دارد.

به دلیل تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها و نبود تخت خالی، وزیر بهداشت اعلام کرد در لاکان رشت بیمارستان صحرایی تاسیس خواهد شد.

هم زمان روز شنبه ۱۶ اسفند یک پرستار و یک پزشک دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. علی شیخ مرادی پرستار بیمارستان قائم رشت و دکتر سیامک دیوشلی متخصص اطفال در انزلی دو پرستار و پزشک جان باخته به دلیل ابتلا به کرونا هستند.

بر اساس اعلام رسانه‌های ایران، تاکنون هشت نفر از کادر درمانی بیمارستان‌ها، شامل پزشک و پرستار در دو استان گیلان و مازندران در حین خدمت به بیماران کرونایی، پس از ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند. نرجس خانعلی‌زاده پرستار بیمارستان لاهیجان، سیامک دیوشلی پزشک بیمارستان بهشتی بندر انزلی، علی شیخ مرادی پرستار بیمارستان قائم رشت، حمید لطفی جراح استخوان و مفاصل در صومعه‌سرا، و مصطفی صمدی پزشک بابلی از جمله آنها هستند.