"اردوغانِ ترکیه یک تروریست، جنایتکار جنگی و متحد جهادگران است"

"دولتها توسط رهبران به شدت احمقی اداره خواهند شد که  بازی مورد علاقه آنها بازی با اسلحه است. آنها شادی خود را در خون جستجو می‌کنند. کودکان بی‌گناه در روژاوا قتل‌عام می‌شوند."

   روزنامه انگلیسی «زمورنینگ ستار» در شماره تازه خود به جنایتهای دیکتاتور ترک رجب طیب اردوغان و نقش وی در قتل‌عام شهروندان پرداخته پرداخته است. برگردان فارسی این یادداشت بدون دخل و تصرف در پی می‌آید:

"اردوغانِ ترکیه یک تروریست، جنایتکار جنگی و متحد جهادگران است

   رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه حتی  قبل از تظاهرات امروز، به دلیل اقدام به عملیات جنگی، به عنوان یک تروریست، جنایتکار جنگی و متحد جهادگران به عنوان یک تروریست شناخته شده است. وی در حالی که دشمنان خود را به اتهام تروریسم به زندان می‌اندازد، ایبو اوجیل سخنگوی گروه ترک و کورد، (گیک-درGik-Der) رئیس جمهور را به عنوان تروریستی که همراه با مزدوران جهادی مرتکب جنایات جنگی علیه غیر نظامیان در شمال سوریه شده است مورد انتقاد قرار داد. کوردهای مستقر در انگلستان از جنبش و اتحادیه‌های کارگری خواسته‌اند تا به خیابانها ریخته و نسل‌کشی تمام عیار علیه خلق کورد را متوقف نمایند.

   زهرا دوغان، هنرمند و ژورنالیست شهیر بین‌المللی خواستار شکستن سکوت مردم و توقف قتل‌عام در روژآوا، منطقه شبه مستقلی در شمال سوریه شده است که تحت حملات دومین ارتش بزرگ ناتو قرار دارد. زهرا دوغان به روزنامه استار گفته است که جهان به تدریج رو به تاریکی می‌نهد، دولتها توسط رهبران به شدت احمقی اداره خواهند شد که  بازی مورد علاقه آنها بازی با اسلحه است. آنها شادی خود را در خون جستجو می کنند. کودکان بی‌گناه در روژآوا قتل عام می‌شوند.

   خانم زهرا دوغان در سال ٢٠١۶ به دلیل نقاشی عملیات نظامی ارتش ترکیه در نصیبین به مدت سه سال زندانی شده بود. در جریان آن عملیات، قریب به ٨٠ درصد شهرهای عمدتا کورد نشین توسط ارتش ترکیه تخریب شدند، زیرا طی تهاجم ارتش ترکیه به این شهرها، این نیروهای نظامی در ظاهر دست به بمباران نیروی حزب کارگران کوردستان می‌زدند. زهرا به عنوان یک تروریست شناخته شد و به اتهام تحریک خشونت علیه دولت ترکیه متهم شد، اما زهرا همچنان نافرمان و متمرد است. زهرا می‌گوید: انها به من اخطار داده‌اند که در صورت بازگشت به ترکیه زندگیم را تاریک می‌کنند. اما وی همچنان در این رابطه پافشاری می‌کند، من از آنها هراسی ندارم، ما از آنها هراسی نداریم، بیایید این را به آنها هم نشان دهیم. خانم دوغان با اشاره به حمایت از راهپیمایی فردا (امروز شنبه ١٩ اکتبر) اظهار می‌دارد که: امروز باید تمامی جهان بپاخیزد، بیایید به حاکمان جنگ‌دوست نشان دهیم که از آنها ترسی به دل نداریم.

   به رغم ادعاهای آقای اردوغان مبنی بر ایجاد یک منطقه امن در راستای پاکسازی مرزهای ترکیه از واحدهای کوردی مدافع خلق، او هیچگاه نتوانسته است ادعاهای مداوم خود را در رابطه با پیوندهای گسترده وی با جهادیها از میان بردارد. گزارشهای اطلاعاتی از مراکز اطلاعاتی اروپا ادعا می‌کنند که وی عملیات انتحاری داعش را در سال ٢٠١۵، در راهپیمایی صلحی که در آنکارا برگزار و در جریان آن ١٠٩ نفر به قتل رسیدند مدیریت کرده بود.

   در ماه اگوست، مشخص گردید که سازمان اطلاعات ملی ترکیه، میت، تعداد زیادی از جنگجویان سابق داعش را به طور مخفیانه برای اشغال عفرین از مرز عبور داده است، تا آنکارا در ژانویه سال ٢٠١٨ به این منطقه حمله نماید. نیز گفته می‌شود که ترکیه خریدار عمده نفت از منابع تحت تسلط داعش در عراق بوده است.

   آقای اردوغان و خانواده وی در اواخر سال ٢٠١۵ از سوی روسیه متهم شدند که شخصا از عواید ناشی از تجارت نفت با داعش بهره‌مند شده‌اند. همچنین گفته می‌شود که نیروهای ترکیه به آموزش و تسلیح داعش و دیگر گروههای اسلامی نیز دست زده‌اند. بعد از آنکه نیروهای ترکیه به شمال سوریه حمله نمودند، به تجاوز، شکنجه و اعدام و اتهام احتمالی جنایات جنگی متهم شده‌اند.

   گزارشی از پزشک قانونی در خصوص قتل هورین خلف، رئیس حزب آینده سوریه نشان می‌دهد که قبل از شلیک گلوله به وی، چندین بار توسط شبه نظامیان طرفدار ترکیه و احرار الشرقیه مورد ضرب و شتم و شکنجه واقع شده است. همچنین ترکیه متهم به استفاده از سلاحهای شیمیایی علیه غیرنظامیان در حملات هوایی نیز شده است.

   براساس آمار و ارقام هلال احمر کوردستان، شمار کشته‌شدگان در سوریه از آغاز حملات، حداقل ٢٠١٨ نفر بوده است که ١٨ نفر از این کشته شدگان کودک می‌باشند. به رغم توافق آتش بس، نبردها در اطراف شهر محاصره شده سریکانی همچنان ادامه دارد و متعاقب پایان حملات هوایی و آتش توپخانه‌های ترکیه، بعد از گذشت ٩ روز، اجساد فراوانی از زیر آوارها بیرون کشیده شده‌اند.

   فرمانده یگانهای مدافع زنان در حومه سریکانی گفته است که گروههای تحت حمایت ارتش ترکیه از طریق بی‌سیم به یکدیگر اطمینان داده‌اند که حتی در صورت تامین آتش‌بس نیز عقب نشینی نکرده و جنگ را متوقف نخواهند کرد. از سوی دیگر آقای آوسیل هشدار داده است که سوی ارتش ترکیه و گروههای مسلح جهادی  مرتکب جنایایت جنگی شده‌اند. وی ضمن محکوم نمودن اتحادیه اروپا و امریکا تحت عنوان ریاکاری اظهار داشته است که آنها پشت درهای بسته از همکاری کاملی با دولت ترکیه برخوردار هستند. وی گفته است که بریتانیا و سایر نیروهای امپریالیستی، از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا، در جنایات جنگی اردوغان و دولت فاشیست ترک کاملا همدست هستند. تاریخ ملت کورد، تاریخ قتل‌عام و نسل‌کشی است.

   امروز دولت ترک درصدد تحمیل نسل‌کشی گسترده‌ای علیه خلق کورد است. تنها راه برای متوقف کردن این کار، آکسیون طبقه کارگر و جنبش کارگری است. ما از همه می‌خواهیم تا روز یکشنبه ٢٠ اکتبر ساعت یک بعد از ظهر، در مقابل دفتر بی‌بی‌سی به تظاهرات پرداخته و در مقابل جنگ و تهاجم بایستند."