اقبال مرادی از سوی افراد ناشناس در پنجوین ترور شد [تکمیلی]

خبرگزاری فرات مطلع شد که پیکر بی‌جان اقبال مرادی حوالی ساعت ٢٣:٣٠ سه‌شنبه در اطراف رودخانه آلیاوای شهر پنجوین شناسایی شد. به گفته شاهدان عینی بر روی جسد اقبال اثر سه گلوله دیده می‌شود

اقبال مرادی پدر زانیار مرادی زندانی سیاسی محکوم به اعدام از سوی افراد ناشناس در پنجوین ربوده شد و پس از ساعاتی پیکر بی‌جان وی در اطراف رودخانه آلیاوای این شهر یافت شد.

 

خبرگزاری فرات مطلع شد که پیکر بی‌جان اقبال مرادی حوالی ساعت ٢٣:٣٠ سه‌شنبه در اطراف رودخانه پنجوین شناسایی شد. به گفته شاهدان عینی بر روی جسد اقبال اثر سه گلوله دیده می‌شود.

 

اقبال مرادی از اعضای مدیریتی شبکه حقوق بشر کردستان- ر.م.م.ك، فردی میهن‌دوست، آگاه به مسائل کردستان، فعال عرصه حقوق بشر و پدر زندانی سیاسی محکوم به اعدام زانیار مرادی و عموی لقمان مرادی زندانی سیاسی دیگر محکوم به اعدام بود که از عنفوان جوانی در مبارزات احزاب سیاسی کردستانی جای گرفت و زندگی خویش را وقف خدمت به آینده ملت کُرد نمود.

 

به نقل از منابع آگاه اقبال مرادی پیش از این در سال ١٣٨٧ در حوالی پنجوین هدف حمله تروریستی قرار گرفت و پس از زخمی شدن و انتقال به موقع به بیمارستان از مرگ نجات یافت.

 

شواهد و شیوه قتل اقبال مرادی نشان می‌دهند که وی از سوی عوامل رژیم جمهوری اسلامی ایران شناسایی، تعقیب و ترور شده است. طرح ترور وی در سال ١٣٨٧ هم از سوی عناصر وابسته به رژیم ایران اجرا شده بود. به گفته شاهدان عینی شیوه قتل اقبال مرادی تکرار سناریوی ترور دو میهن‌دوست دیگر در آوریل دو سال پیش است.

 

شایان ذکر است که در ١٣ آوریل ٢٠١۶ در پنجوین دو مهین‌دوست دیگر کردستانی به نامهای کمال شیخ صادق و صدیق سالیاوایی از سوی عناصر وابسته به رژیم تروریستی جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند. عاملان این جنایت پس از شش جلسه دادگاهی در سلیمانیه به اعدام محکوم شدند.