بیانیه‌ی ۱۷ زندانی سیاسی کورد در حمایت از تحریم انتخابات

"... آنها از ما می‌خواهند که اعدام‌ها را فراموش کنیم و سراغی از محل دفن بی‌کفن خفتگانمان نگیریم. آثار شکنجه‌های‌مان را بپوشانیم و با تبسم در پای صندوق رای حاضر شویم. خون‌هایی که در دی‌ ۹۶ و آبان ۹۸ ریخته شده را فراموش کنیم و ..."

۱۷ زندانی سیاسی کورد با انتشار بیانیه‌ای مشترک از خواست عمومی تحریم انتخابات حمایت کردند

این زندانیان که در زندان‌های اورمیه، خوی و کاشمر زندانی هستند با اشاره به جنایات رژیم ایران از تحریم انتخابات حمایت کردند.

در این بیانیه با اشاره به بحران مشروعیت در رژیم ایران و نیاز رژیم برای کشاندن مردم پای صندوق‌های رای آمده است، "جمهوری اسلامی ایران که در عرصه سیاست‌های داخلی و بین‌المللی به بن‌بست رسیده و بحران مشروعیتش روز به روز عمیق‌تر می‌شود، بار دیگر در آستانه انتخابات به سراغ مردم آمده تا بدون در نظر گرفتن حافظه تاریخی‌ به پای صندوق‌های رای بروند و این‌بار هم این کشتی درهم شکسته را به ساحل آرامش برسانند."

در بخش دیگری از بیانیه به جنایات رژیم، اعدام زندانیان سیاسی، شکنجه و کشتار معترضین در دی ماه ۹۶ و آبان ۹٨ اشاره شده و آمده است؛"آنها از ما می‌خواهند که اعدام‌ها را فراموش کنیم و سراغی از محل دفن بی‌کفن خفتگانمان نگیریم. آثار شکنجه‌های‌مان را بپوشانیم و با تبسم در پای صندوق رای حاضر شویم. خون‌هایی که در دی‌ ۹۶ و آبان ۹۸ ریخته شده را فراموش کنیم و نام صدها کولبری که جانش‌شان را برای نان ستانده‌اند از یاد ببریم".

۱۷ زندانی سیاسی کورد در پایان تحریم انتخابات را یک خواست عمومی نامیدند و اعلام کردند، آنها نیز در حمایت از این خواست عمومی انتخابات را مانند گذشته تحریم خواهند کرد.

اسامی امضاکنندگان بیانیه عبارتند از :

"زینب جلالیان" در زندان خوی، "شاکر باقی" در زندان کاشمر و "رحمی تورگوت، سیامک اشرفی، کامران درویشی، بشیر پیرماوانه، احمد تموئی، ابراهیم عیسی پور، علی احمد سلیمان، ، صابر کمانی، پیمان میرزازاده، پرویز ناصری، فیروز موسی‌زاده، کمال حسن رمضان، حاتم ازدمیر، رحیم محمودی آذر و محمد میرزایی" در زندان اورمیه.