تجمع اعتراضی کارگران هفت‌تپه در ١۴مین روز اعتصاب هدف حمله نیروهای سرکوبگر قرار گرفت

​​​​​​​کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که تعداد آنان بالغ بر صدها نفر اعلام شده برای چهاردهمین روز به اعتصاب ادامه دادند

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه که تعداد آنان بالغ بر صدها نفر اعلام شده برای چهاردهمین روز به اعتصاب ادامه دادند

 

به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، اسماعیل بخشی و مسلم آرمند، دو تن از کارگران معترض مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

 

صدها کارگر در چهاردمین روز اعتصاب به مرکز شهر شوش آمدند و با پلیس ضد شورش روبرو شدند. آنان سپس همراه با خانواده‌های خود در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.

 

کارگران خشمگین به درخواست مسئولان دولتی برای گفتگو پاسخ رد داده و اعلام کردند تنها به شرط پرداخت کامل دستمزدها گفتگو خواهند کرد.

کارگران معترض با سر دادن  شعار "دولت، مختلس پیوندتان مبارک"، "نه تهدید نه زندان، دیگر اثر ندارد" حمایت دولت را از اختلاس کنندگان و مالکان شرکت محکوم کردند.

 

دور تازه اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه از ۱۴ آبان و پس از انتشار خبرهایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان بخش خصوصی نیشکر هفت‌تپه آغاز شد. گفته می‌شود مالکان متواری از دریافت‌کنندگان ارز با نرخ مرجع است.

 

شایان ذکر است که کارگران نیشکر هفت‌تپه چهار ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. آنها دور جدید اعتصابات را با طرح خواسته‌هایی نظیر "خلع ید بخش خصوصی از مالکیت شرکت" و "پرداخت حقوق های معوقه و تعیین وضعیت قراردادهای کارگران" آغاز کردند.