ترور یکی از فعالین سرشناس تظاهرات‌های ضددولتی عراق

فاهم طائی فعال اعتراضات ضددولتی عراق دیشب در زمان بازگشت از میدان تحریر به خانه‌اش در کربلا ترور شد

فاهم طائی یکی از فعالین مشهور میدان تحریر دیشب یکشنبه در زمان بازگشت از میدان تحریر به خانه‌اش در کربلا توسط چند فرد مسلح ناشناس ترور شد.

مکانی که طائی در آنجا به قتل رسید در نزدیکی مکانهای مقدس مذهبی واقع شده است و در این مکانها تدابیر امنیتی شدیدی وجود دارد، همچنین مرکز پلیس انجمن استان کربلا بسیار نزدیک محل حادثه است.

بر اساس تصاویر دوربینهای مداربسته دو فرد ناشناس با اسلحه‌ی تپانچه‌ی صداخفه کن طائی را هدف قرار می‌دهند و این فعال عراقی در همان جا جان خود را از دست می‌دهد.

فاهم طایی در آخرین پست فیس‌بوکی خود در شب پیش از مرگش در واکنش به برخی مرگ‌ها و بازداشت‌های «مشکوک» در عراق نوشته بود: "ما پیروز خواهیم شد و کشورمان را به‌رغم خواسته شما پس خواهیم گرفت. با وجود دردی که داریم، لبخند خواهیم زد. به رغم میل شما و آن احزاب فاسد سیاسی فاسدتان."

کشتن این فعال در حالیست که کشتار فعالین و رهبران تظاهراتهای عراق افزایش یافته است، جمعه‌ی گذشته نیز با همین شیوه چند فرد مسلح ناشناس در میدان تحریر بغداد تظاهر کنندگان را به گلوله بستند و در نتیجه‌ی آن ۲۱ تن کشته و تعداد زیادی هم مجروح شدند.

آگاهان عراقی ترور این فعال را به عوامل رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهند. زیرا به گفته آنان فاهم طائی از مخالفان سرسخت مداخله کشورهای خارجی از جمله رژیم ایران در عراق بود.