در فعالیت‌های جهانی «١٠ اکتبر، روز آزادی اوجالان» شرکت کنیم!

ابتکار عمل آزادی برای اوجالان: ما به همه مردم فراخوان می‌دهیم که در چارچوب فعالیت‌های جهانی روز «١٠ اکتبر، روز آزادی اوجالان» هر سراسر جهان شرکت کنند و در آکسیون‌ و راهپیمایی‌ها فعالانه حضور یابند.

ابتکار عمل آزادی برای اوجالان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برای جهانی شدن فعالیت‌ ابتکار آزادی برای رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان از آحاد افراد جوامع در سراسر جهان می‌خواهد در فعالیت‌های روز ١٠ اکتبر شرکت کنند.

در بیانیه آمده است:

"ابتکار عمل آزادی اوجالان که نیروهای دمکراتیک، آشتیخواه و پیشرو بسیاری را در کوردستان، ترکیه و کشورهای متعدد جهان دربرمی‌گیرد از عموم مردم می‌خواهند در فعالیت‌ها جای گیرند.

حاکمیت فاشیست آ.ک.پ-م.ه.پ افزون بر کوردستان به دخالت سیاسی، دیپلماتیک و نظامی در خاورمیانه، شمال آفریقا، آسیا و اروپا می‌پردازد و عدم امنیت و استقرار را افزایش می‌دهد. درصدد است تا با فاشیسم و اشغالگرای بحران‌های دولت-ملت را سپری کند.

این رژیم از سوی دیگر با سیاست‌ خارجی خود، در عرصه بین‌المللی ترکیه را به انزوا کشیده است. بی‌حقوقی در امرالی و ترکیه در عرصه بین‌المللی بحران‌های بزرگی را میان این رژیم و اتحادیه اروپا، سورای اروپا، سازمان ملل و سازمان ناتو در پی داشته است.

٢١ سال است حصر و انزوا بر عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد اعمال می‌شود. سال‌های مدیدی است ملت کورد اعلام می‌کند که این شیوه‌ای از شکنجه است. کمیته منع شکنجه شورای اروپا (سی‌پی‌تی) در گزارش تازه خویش در ماه آگوست، حصر را تأیید کرده است.

از اینرو ما تمامی هواداران دمکراسی، عدالت و آزادی، سازمان‌ها و نهادها را فرامی‌خوانیم به شیوه‌ای فعالانه در ابتکار عمل شرکت کنند.

با شعار «زمان آزادی اوجالان فرا رسیده است» و «اوجالان را آزاد کنید؛ به اشغالگری و فاشیسم در کوردستان پایان دهید» 'روز ١٠ اکتبر (١٩ مهر)، روز آزادی برای اوجالان' از عموم مردم می‌خواهیم در هر سوی جهان به شیوه‌ای فعال در فعالیت‌ها جای گیرند."