در مهرماه امسال ٢٣ نفر از سوی جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند

هم زمان با افزایش نارضایتی‌ها در برابر بحرانهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در ایران، تعداد کسانی که اعدام می‌شوند نیز افزایش می‌یابد. اعلام شده که تنها در یک ماه گذشته ۲۳ تن توسط حکومت جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند

هم زمان با افزایش نارضایتی‌ها در برابر بحرانهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در ایران، تعداد کسانی که اعدام می‌شوند نیز افزایش می‌یابد. اعلام شده که تنها در یک ماه گذشته ۲۳ تن توسط حکومت جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

 

بر اساس گزارش اپوزسیون ایران فقط در ماه اکتبر امسال ۲۳ تن در ایران اعدام شدند، این گزارشها به جزئیات بیشتر اشاره کرده و می‌گویند روز ۱۴ اکتبر/  ٢٢ مهرماه در هر کدام از زندانهای مراغه و کرج یک تن اعدام شده است. همچنین روز ۱۵ اکتبر/ ٢٣ مهر در زندان شاهرود نیز یک تن اعدام شده است. در روز ۱۶ اکتبر/ ٢۴ مهر در زندان اصفهان و در ۱۷ اکتبر/ ٢۵ مهر یک تن دیگر در زندان ایلام اعدام شده است.

 

بر اساس این گزارشات در ماه سپتامبر ۳۳ تن، ماه آگوست ۲٨ تن، ماه ژوئیه ۴۰ تن، ماه ژوئن ۱۷ تن، ماه مه ۱۹ تن، ماه آوریل ۳۳ تن، ماه مارس ۱۲ تن، ماه فوریه ۱۷ تن و ماه ژانویه ۲۲ تن از سوی رژیم جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

 

رژیم ایران تنها در سال ۲۰۱۷ حداقل ۵۴۴ تن را به دار آویخته است. در سال ۲۰۱۶ نیز ۵۵۳ تن و در سال ۲۰۱۵ حداقل ۹۶۶ تن در ایران اعدام شدند.

 

طبق گزارش سازمان عفو بین‌الملل، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

 

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیشتر در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام‌های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند، که اصطلاحاً آن را اعدام "مخفیانه" می‌خوانند.