درخواست الهام احمد از جامعه جهانی برای اعمال فشار بر ترکیه

الهام احمد ریاست هیات مدیره مجلس سوریه دمکراتیک از جامعه جهانی خواست که با اعمال فشار بر ترکیه، مانع از ادامه حملات این کشور به شمال-شرق سوریه شود.

الهام احمد ریاست همیات مدیره مجلس سوریه دمکراتیک (م.س.د) با انتشار فراخوانی از خواست دبیر کل سازمان ملل متحد استقبال نمود. آنتونیو گوترس هفته گذشته از تمامی طرف‌های درگیر در سوریه درخواست آتش بس نموده بود. نیروهای سوریه دمکراتیک نیز در پاسخ به این فراخوان اعلام نمود که از این درخواست سازمان ملل متحد استقبال می‌کنند. اما ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن حملات خود را علیه مناطق شمال-شرق سوریه و روژآوای کوردستان همچنان ادامه می‌دهند.

بعد از انتشار ویروس کرونا در بیشتر مناطق جهان، سازمان ملل متحد خواستار توقف جنگ در جهان شد. آنتونیو گوترس دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به پیچیده شده وضعیت در مناطق جنگی هشدار داد.

آتش‌بس بدون دست یابی به راه حل، راه را برای جنگهای جدید می‌گشاید

الهام احمد در آغاز سخنان خود گفت: خواست آتش‌بس خوب است. اما آتش‌بس بدون یافتن راه حلی مناسب راه را بر جنگ‌های جدید می‌گشاید. الهام احمد فراخوان آتش‌بس را نا کافی ندانسته و در این رابطه افزود: همراه با آتش‌بس باید راه‌هایی برای یافتن راه حلی موفق برای مشکلات و اختلافات پیدا شود.

الهام احمد خاطرنشان ساخت که مجلس سوریه دمکراتیک از فراخوان بین‌المللی برای آتش‌بس حمایت می‌کند. الهام احمد با خاطرنشان ساختن نتایج منفی اختلافات و جنگ، اظهار داشت: نتایج جنگهایی که تا کنون در جهان روی داده‌اند، بر طبیعت و لایه اُزون نتایج مخربی داشته است. این جنگ‌ها باعث تلف شدن و نابودی بشر می‌شود. آتش‌بس می‌تواند نقشی در رهایی طبیعت و بشریت از جنگ و نتایج مخرب آن داشته باشد، و راهی برای بازگشت طبیعت و فرصتی برای بشریت باشد.

 الهام احمد در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت که نیروهای سوریه دمکراتیک در این رابطه از فراخوان دبیرکل سازمان ملل متحد پشتیبانی نموده و در این راستا توقف تمامی عملیاتهای نظامی خود را اعلام نموده است. الهام احمد همچنین افزود: اما دولت ترک جنگ را متوقف نکرده و حملات خود را تا به امروز در روژآوا و شمال-شرق سوریه ادامه داده است. علیرغم فراخوان جهانی ارتش اشغالگر ترک روزانه مناطق شمال-شرق سوریه و بویژه روستاهای خط مقدم را توپ باران می‌کند. به همین دلیل ساکنان این روستاها ناگزیر به ترک خانه ها‌و منازل خود هستند.

الهام احمد در ادامه سخنان خود افزود: لازم است که تبهکاران وابسته به ترکیه که در حملات اشغالگرانه علیه شمال-شرق سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرند، کنترل شوند. این تبهکاران هیچگونه مسئولیتی را نمی‌پذیرند. تا کی؟ باید جامعه بین‌المللی با اعمال فشار بر ترکیه وضعیت این تبهکاران را مشخص نماید. لازم است که در این رابطه موضعی جدی در مقابل این گروه‌های غیر کنترل نشان داده شود. زیرا مسئول بی‌ثباتی و پیچیده شدن وضعیت هستند.

الهام احمد، رئیس هیات مدیره مجلس سوریه دمکراتیک در پایان سخنان خود اظهار داشت: ترکیه از تمامی معاهدات و توافق و فراخوانهای بین‌المللی شانه خالی می‌کند. از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و روسیه و آمریکا می‌خواهیم که برای تن در دادن ترکیه به خواست سازمان ملل بر ترکیه فشار وارد کنند.