درویش گنابادی محمد ثلاث اعدام شد

به گفته زینب طاهری وکیل ثلاث مأموران تحت شکنجه‌های وحشیانه از او اعترافگیری کرده‌اند. زینب طاهری اعلام کرده است که مأموران در جریان بازجویی با پا روی سر وی رفته و چشمان وی را کور کرده بودند

به گفته وب‌سایت مجذوبان نور بامداد امروز حکم قصاص محمد ثلاث درویش گنابادی نعمت‌‌اللهی اجرا شده است

 

جمهوری اسلامی با وجود اعتراض‌های بین‌المللی و همچنین اصرار محمد ثلاث مبنی بر بی‌گناهی خود سرانجام صبح امروز حکم اعدام وی را اجرا کردند.

 

نرگس ثلاث فرزند این درویش گنابادی شب گذشته به مجذوبان نور گفته بود که تمام تلاش‌‌ها برای نجات پدرش از اعدام بی‌نتیجه مانده است.

 

روز گذشته (یکشنبه ١٧ ژوئن/ ٢٧ خرداد) مسئولین زندان از خانواده محمد ثلاث خواسته بودند که برای آخرین دیدار با وی به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کنند.

 

محمد ثلاث متهم به قتل سه نفر در ٣٠ بهمن ١٣٩۶ در خیابان پاسداران حین رانندگی اتوبوس بود. وی هم رانندگی این اتوبوس و هم اتهام قتل سه نفر را ساختگی و با هدف انتقامگیری عنوان کرده بود. به گفته زینب طاهری وکیل ثلاث مأموران تحت شکنجه‌های وحشیانه از او اعترافگیری کرده‌اند. زینب طاهری اعلام کرده است که مأموران در جریان بازجویی با پا روی سر وی رفته و چشمان وی را کور کرده بودند.

 

روز گذشته هم عفو بین‌الملل هم روز گذشته خواهان جلوگیری از اجرای حکم اعدام محمد ثلاث شده بود. به گفته این سازمان بین‌المللی پرونده محمد ثلاث نشاندهنده مشکلات دستگاه قضایی ایران است. عفو بین‌الملل از انتقام‌جویی و اعتراف‌گیری تحت شکنجه در پرونده این درویش گنابادی خبر داده است.

 

فیلیپ لوتر مدیر بخش شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل گفته است:"مقامات قضایی ایران با شتابزدگی و فقط با این قصد که حکم اعدام را جا بیندازند، از دسترسی محمد ثلاث به وکیل خودداری کردند و اجازه ندادند شاهدان شهادت بدهند که محمد ثلاث پشت فرمان اتوبوس نبود و در آن زمان در زندان بود. مقامات قضایی جمهوری اسلامی ظاهراً به انتقام‌گیری بیشتر علاقمندند تا اجرای عدالت."

 

شایان ذکر است که جمهوری اسلامی در اواخر بهمن ماه سال گذشته با قصد آشوبگری و کشتار دراویش به گلستان هفتم یورش برد. جمهوری اسلامی در حمله به دراویش سیصد نفر را بازداشت کرد و برخی از آنان را شکنجه و تبعید کرده است.