دست رد عفرینی‌ها به کمک‌های روسها: میهنمان را می‌خواهیم نه صدقه!

شهروندان آواره عفرین در شهبا کاروان صدقه‌های رژیم روسیه را به عقب برگرداندند. آنان به سربازان روس گفتند؛"نیازی به صدقه شما نداریم، عفرین را به ما بازگردانید".

   کاروان امدادی که با وسایل نقلیه نظامی روسی همراه بود وارد شهبا شد. این کاروان کالاها و لوازم مورد نیاز آوارگان عفرین را با خود همراه داشت و در تلاش بود تا آنها را میان آوارگان ساکن در دهکده واشی واقع در کانتون شهبا توزیع کند.

   ساکنان این دهکده که اکثرا شهروندان عفرین بوده و در حمله ارتش ترک و تروریست‌هایش مجبور به ترک زادگاه خویش شدند با ورود خودروهای نظامی روس دست به گردهمایی اعتراضی زدند.

   شهروندان خشمگین کاروان کمک‌های ارتش روس را با سردادن شعار "ما صدقه نمی‌خواهیم ، ما عفرین را می‌خواهیم" را مجبور به ترک منطقه کردند.

​​​​​​​   ساکنان آواره عفرین با اشاره به نقش روسیه در حمله به عفرین گفتند؛ "آنها به خیال خود با دادن صدقه به ما می‌توانند فریبمان دهند."

​​​​​​​   ارتش ترک و گروهکهای تروریستی وابسته به آنکارا در توطئه‌ای منطقه‌ای که دولت روسیه و ایران هم در آن جای گرفته بودند پس از دوماه حملات زمینی و هوایی بدون وقفه و با کشتار صدها زن و کودک خردسال در مارس ٢٠١٨ عفرین را اشغال کردند. ی.پ.گ/ ی.پ.ژ و نیروهای امنیت داخلی و اداره خودمدیریتی کانتون عفرین برای جلوگیری از قتل‌عام بیشتر و نابودی کامل منطقه تصمیم به تخلیه عفرین و انتقال ساکنان آن به شهبا نمودند.

​​​​​​​   شایان ذکر است که دولت روسیه حاکمیت هوایی در بخش‌های غربی و شمال غربی سوریه را بر عهده دارد. مسکو در ژانویه، فوریه‌ی ٢٠١٨ با دادن چراغ سبز به آنکارا در حمله به کانتون عفرین لکه ننگ دیگری را بر تاریخ روسها در قبال خلق‌های خاورمیانه افزود.