راهپیمایی ده‌ها هزار نفری خلق عفرین در محکومیت رژیم تبهکار ترکیه

ده‌ها هزار نفر از اهالی عفرین همراه با جانبازان مقاومت دوران بمناسبت دومین سالروز آغاز حمله اشغالگرانه به عفرین راهپیمایی باشکوهی را در شهبا برگزار کردند.

با حضور جانبازان مقاومت دوران (عفرین) و شرکت ده‌ها هزار نفر از شهروندان آواره عفرین ساکن شهبا عصر امروز دوشنبه ٢٠ ژانویه راهپیمایی باشکوهی به مناسبت دومین سالروز آغاز حملات اشغالگرانه رژیم تبهکار ترکیه برگزار شد. راهپیمایی از مدرسه مشعات تا محل آموزش رانندگی شهبا ادامه یافت.

شرکت کنندگان در راهپیمایی پلاکاردهایی را که روی عباراتی همچون «با روحیه مقاومت دوران و شرف به عفرین بازمی‌گردیم»، «انتقام خون شهیدانمان گرفته می‌شود»، «عفرین می‌سوزد کجاست حقوق بشر؟»، «امید ما به ایستادگی ماست، با مقاومت به عفرین بازخواهیم گشت» و «قاتل اردوغان» نوشته شده بود در دست گرفته بودند. راهپیمایان همچنین تصاویر شهیدان مقاومت دوران را بلند کردند و شعارهایی در محکومیت جنایت‌های رژیم تبهکار ترکیه سر دادند.

"خشم ما هر روز در مقابل اشغالگران بیشتر می‌شود"

امینه بکر از مادران آواره عفرین که در این راهپیمایی شرکت کرده بود در سخنانی خشم خود را اینچنین بیان کرد:"هر روز خشم ما در مقابل اشغالگران بیشتر می‌شود. هر روز زندگی ما مقاومت است. خلق عفرین خواهان بازگشت به عفرین هستند."

نوری حسن یکی دیگر از اهالی عفرین اشغال این منطقه را محکوم کرده و گفت:"هیچ نیرویی نخواهد توانست اراده کوردها را در هم شکند. ما به خاک، شرف و اراده خود ایمان داریم."

راهپیمایان سپس در محل آموزش رانندگی شهبا گردهم آمدند. گردهمایی با یک دقیقه سکوت به احترام شهیدان راه آزادی آغاز شد، سپس محمد نسو به نمایندگی از مجلس کانتون عفرین، شیراز حمو به نمایندگی از خودمدیریتی عفرین، وحیده خلیل به نمایندگی از کنگره زنان ستار سخنانی ایراد کردند. سخنرانان از شهیدان مقاومت دوران در عفرین یاد کردند و بر تداوم راه آنان و بازگشت به عفرین تأکید نمودند.

گردهمایی با سردادن شعار در محکومیت جنایت‌های رژیم تروریستی ترکیه و ابراز وفاداری به آرمانهای شهیدان مقاومت دوران به پایان رسید.