سفین دزه‌یی اینبار به کردهای شرق کردستان حمله کرد

سخنگوی حکومت اقلیم کردستان سفین دزەیی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم متعلق به سپاه پاسداران به مبارزه آزادیخواهی کردهای روژهلات کردستان حمله‌ور شد

سخنگوی حکومت اقلیم کردستان سفین دزەیی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم متعلق به سپاه پاسداران به مبارزه آزادیخواهی کردهای روژهلات کردستان حمله‌ور شد

 

او در این مصاحبه ستاش عملکرد جمهوری اسلامی در جنوب کردستان پرداخت و از روابط استراتژیک مابین دوطرف سخن گفت. گفته می‌شود که روابط استراتژیک مورد اشاره سفین دزەیی دشمنی و سرکوب با مطالبات حق‌طلبانه و دمکراتیک میلیونی کردهای شرق کردستان است.

 

سخنگوی حکومت اقلیم در ادامه از همکاری با دولت ایران و تداوم کار کمیسیون مشترک تهران-هولیر در رابطه با احزاب روژهلات سخن گفته است. او از چند وچون و برنامه‌های کمیسیون حکومت خود جزئیات بیشتری را برزبان نیاورده است. وی در رابطه با فعالیت‌های احزاب روژهلاتی به خبرگزاری سپاه گفته است که مخالف هرگونه فعالیت خصمانه [به گفته سفین دزه‌یی] جریانهای کُردی هستند.

سفین دزەیی کیست؟

سفین دزەیی سخنگوی حکومت اقلیم کردستان از اعضای حزب دمکرات کردستان عراق- پارتی و از نزدیکان نچیروان بارزانی است. او در ترکیه دوره آموزشی را در مدارس ویژه جریان نزدیک به ملی‌گرایان ترک گذارنده است. سفین ٢٠ سال از زندگی خود را در مدارس ویژه ترکیه بسر برده است. همسر وی زنی ترک‌تبار و از جریان ملی‌گراهای ترک سلفی است. طبق گزارش منابع آگاه وی دارای میلیون‌ها دلار در کشور ترکیه است. تنها در آنکارا پایتخت ترکیه دارای هشت ویلای بزرگ و دو هتل و دو شرکت تجاری است. مواضع و سخنان وی در قبال کردها [هم در رابطه با کردهای جنوب و هم کردهای دیگر بخش‌های کردستان] به این شائبه دامن زده است که وی آگاهانه از سوی دولت ترکیه به عنوان سخنگوی حکومت اقلیم کردستان بر جریان بارزانی‌ها تحمیل شده است.