سقوط آخرین سنگر داعش در باغوز

​​​​​​​ق.س.د واپسین سنگر تبهکاران داعش در روستای باغوز استان دیرالزور را به کنترل خویش درآورد و اینچنین به وجود داعش در شمال و شرق سوریه پایان داد

نیروهای سوریه دمکراتیک عصر امروز (سه‌شنبه ١٩ مارس/ ٢٨ اسفند) آخرین پناهگاه گروه تبهکار داعش در روستای باغوز را به کنترل خویش درآوردند.

 

روستای باغوز واقع در حاشیه رود فرات در نزدیکی مرز با عراق پس از چند ماه نبرد نیروهای ق.س.د از چنگ تبهکاران داعش آزاد شد. مبارزان پاکسازی روستا را آغاز کرده‌اند و در ارتفاعات منطقه پرچم‌های ی.پ.گ و ی.پ.ژ را به اهتزاز درآوردند. اعلام شد که چندین کامیون تبهکار تسلیم شده داعش از منطقه درگیری خارج شده‌اند.

با سقوط داعش در باغوز طومار دولت خودخوانده داعش به عنوان خوفناکترین گروه تبهکار در شرق و شمال سوریه درهم پیچیده شد. نیروهای ق.س.د از روز جمعه ١ مارس/ ١٠ اسفند مرحله پاکسازی روستای باغوز بخش هجین از توابع استان دیرالزور در شرق سوریه را آغاز کردند. باغوز آخرین منطقه‌ی شرق و شمال سوریه بود که در چنگ تروریست‌های داعشی باقی مانده بود و هزاران غیرنظامی در این منطقه به اسارت تبهکاران درآمده بودند.

 

خبرنگاران خبرگزاری فرات لحظه سقوط واپسین سنگرهای داعش در باغوز و انتقال تبهکاران و خانواده‌های تبهکاران را به تصویر کشیده‌اند.