شش زن سویدایی گروگان دواعش آزاد شدند

​​​​​​​دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که تروریست‌های داعش شش زن اهل سویدا را که چندی پیش به گروگان گرفته بودند در قبال ٢٧ میلیون دلار پول و مبادله تروریست‌های به اسارت درآمده از سوی رژیم آزاد کرده‌اند

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که تروریست‌های داعش شش زن اهل سویدا را که چندی پیش به گروگان گرفته بودند در قبال ٢٧ میلیون دلار پول و مبادله تروریست‌های به اسارت درآمده از سوی رژیم آزاد کرده‌اند

 

به گفته مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، شش تن از زنان ربوده شده مناطق شمال شرقی سویدا در جنوب سوریه که ٢۵ ژوئیه/ ٣ مرداد سال جاریاز سوی تروریست‌های داعشی به اسارت درآمده بودند آزاد شدند.

 

در حمله چندگانه تبهکاران داعش به سویدا در این روز بیش از ٢٠٠ نفر از ساکنان منطقه جان باختند و بیش از ٣٠ نفر که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند به اسارت تبهکاران درآمدند. تبهکاران سپس یک زن و مرد را به قتل رسانده ویک زن دیگر هم زندگی خود را از دست داد. دلایل جانباختن این زن هنوز معلوم نیست. به گفته مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه اکنون ٢٧ نفر شامل ١٨ کودک و ٩ زن در اسارت تبهکاران داعش هستند.

 

طبق گزارش این مرکز از شش نفری که خبر آزادی آنان تأیید شده است ٢ زن و چهار کودک هستند که اسامی آنان رسمیه ابو عمار، عبتر شخلین با چهار کودک خود به نام‌های ملهم، امواج، خیدا و یعقوب جبای می‌باشد.