شهروندان مخمور: اشغالگران و همدستانش بدانند که هیچگاه زانو نخواهیم زد

شهروندان کمپ پناهجویان شهید رستم جودی (مخمور) علیه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و حملات هوایی علیه مناطق مسکونی غیرنظامیان راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

  در ساعات شب ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه، کمپ پناهجویان مخمور را هدف قرار دادند و در نتیجه‌ی آن ۲ غیرنظامی زخمی شدند.

  اهالی کمپ مخمور علیه این حملات راهپیمایی اعتراضی را برگزار کردند. در طی راهپیمایی شعارهای "زنده باد رهبر آپو"، "شهدا نمی‌میرند" و " مرگ بر خیانت" سر داده شد.

  کنشگران در مقابل دفتر سازمان ملل متحد، پس از یک دقیقه سکوت برای یاد شهدا، بیانیه‌ای را قرائت کردند.

  حسن دمیر به نمایندگی از اهالی مخمور بیانیه‌ای را قرائت کرده و اعلام داشت، "ما، خلق کرد و کردستان در برهه‌ای مهم بسر می‌بریم که به سوی موفقیت می‌رود. در تمامی بخش‌های کردستان حملاتی اشغالگرانه انجام می‌گیرند. تمامی جهانیان در برابر این اقدامات اشغالگرانه سکوت کرده‌اند. در سال ۲۰۱۲ تبهکاران دولت ترکیه به جنوب و روژاوای کردستان حمله کرده و بعدها این حملات را با نام داعش ادامه دادند. انقلاب برای خلق‌های زیر دست به معنای هستی یافتن است. برای خلق کرد، تحقق انقلاب امیدی برای آزادیست. بدون شک این امید به آزادی در روژاوا سبز شده و به امیدی برای خلق‌های آزادی خواه مبدل شده است. "

  "انقلاب روژاوا به جایگزینی در برابر سیستم بردگی مبدل شده است"

  در ادامه‌ی بیانیه‌ با اشاره به انقلاب روژاوا اعلام شد، "‌ هنگامیکه به اساس و بنیان دولت بنگریم، می‌بینیم که اساس آن بردگی خلق‌هاست. انقلاب روژاوا به جایگزینی در برابر سیستم بردگی مبدل شده است. به همین دلیل همواره هدف حملات قرار می‌گیرد. مثال بارز آن نیز عفرین است. ما این انقلاب را به رهبری، جانبازان انقلاب و تمامی خلق کرد تبریک می‌گوییم. یاد شهدا را زنده نگه داشته و در برابر آنِ‌ها سر تعظیم فرو می‌آوریم."

  اشغالگران و همدستان آن‌ها بدانند هیچگاه زانو نخواهیم زد

  در پایان بیانیه اعلام شد، "حملاتی که همزمان با هفتمین سالروز انقلاب روژاوا علیه کمپ شهید رستم جودی انجام شد، با هدف نابودی خلق کرد در هر مکانی انجام گرفت. کمپ مخمور همواره هدف حملات مختلف سیاسی و نظامی قرار می‌گیرد. باید دولت اشغالگر و همدستان آن بدانند، اهالی این کمپ هیچگاه در برابر این حملات زانو نخواهند زد و از خط مشی مبارزه و مقاومت دور نخواهند شد. آن‌‌هایی که مقاومت می‌کنند پیروز خواهند شد. بار دیگر این حملات را محکوم می‌نماییم."

  کنش با شعارهای " زنده باد رهبر آپو"، " زنده باد مقاومت خلق‌های زیر دست" ، " مرگ بر اشغالگری و بردگی"  پایان یافت.