شورای اروپا؛ ترکیه لازم است به حکم آزادی دمیرتاش عمل کند

​​​​​​​پس از آنکه طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا در مورد آزادی دمیرتاش را رد کرد سخنگوی شورای اروپا در حساب توئیتر خود پیامی منتشر کرد

دادگاه حقوق بشر اروپا امروز حکم به ازادی صلاح‌الدین دمیرتاش رییس مشترک اسبق حزب دمکراتیک خلق‌ها –ه.د.پ داد. پس از آن هر کدام از رییس جمهور رژیم ترک طیب ارودوغان و وزیر دادگستری ترکیه به مخالفت با این حکم پرداختند.

 

دیکتاتور ترک در واکنش به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا مدعی شد:"مقید به اجرای این حکم نیستیم. ما گام‌های خود را برمی‌داریم و به کار خود ادامه می‌دهیم."

 

از سوی دیگر وزیر دادگستری رژیم ترک عبدالحمید گول هم گفته که دستگاه قضایی ترکیه در مورد این موضوع تصمیم می‌گیرد. دستگاه قضایی مورد نظر وزیر دادگستری از اوایل نوامبر دو سال پیش، فیگن یوکسکداغ و صلاح‌الدین دمیرتاش روئسای مشترک سابق ه.د.پ را به درخواست شخص اردوغان به گروگان گرفته است.

 

پس از سخنان اردوغان و وزیر دادگستری ترکیه سخنگوی شورای اروپا دانیل هولتگن در توئیتی در شبکه توئیتر اعلام کرد:"طبق ماده ۴۶ پیماننامه حقوق بشر اتحادیه اروپا تمام دولت‌های عضو مجبورند به احکام دادگاه عمل کنند."