صالح مسلم: تنها هدف دولت ترک قتل‌عام است!

​​​​​​​صالح مسلم تنها هدف دولت ترک در سوریه را اشغالگری و قتل‌عام عنوان کرد. وی در مورد ایجاد مناطق امن یادآور شد که در هر برنامه‌ای که رژیم ترک در آن شرکت کند آنان همچون خودمدیریتی شمال سوریه جای نخواهند گرفت

صالح مسلم، مسئول روابط خارجی حزب اتحاد دمکراتیک-پ.ی.د تصریح کرد که یگانه هدف دولت ترک در سوریه اشغالگری و انجام کشتار جمعی است. مسلم تأکید کرد؛ ما ایجاد منطقه امن تحت نظارت سازمان ملل یا نیرویی بین‌المللی را می‌پذیریم، اما در هر نقشه‌ای که دولت ترک در آن شرکت داشته باشد جای نمی‌گیریم."

 

'کسی فریب آنان را نمی‌خورد'

مسلم در گفت‌وگو با روزنامه ینی‌ازگور پولتیکا گفت:"ایجاد منطقه امن در پیام توییتری دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مطرح شده است، ولی دولت ترک خواستار عمل به این برنامه تحت کنترل خویش است. اما از آغاز هم عیان است که هدف دولت ترک در خاک سوریه چیست. [ترکیه] می‌گوید؛ '٣ میلیون آواره در کشور ما هستند'. هدف رژیم ترک این است که این آوارگان را در سرزمین‌های متعلق به خلق‌های دیگر و با پول‌های دیگر کشورها اسکان دهد. کسی فریب چنین حیله‌هایی را نمی‌خورد."

 

مسلم خاطرنشان کرد که مسئولان آمریکایی در مورد مناطق امن چیزی با آنان در میان نگذاشته‌اند و شاید مقام‌های نظامی آمریکا در حین سفر به ترکیه در این مورد [با مسئولان رژیم ترک] گفتگو کرده باشند. مسلم در رابطه با مناطق امن به این موارد اشاره کرد:

"ما برای خلقمان منطقه امن می‌خواهیم، اما نه به این شکل. منطقه امن نباید تحت کنترل دولت غاصب ترک باشد.  هرگونه پروژه‌ای که دست دولت ترک در آن باشد نه امن خواهد بود و نه محقق خواهند شد. از این روی ما در هیچ یک از برنامه‌های منطقه امن که دولت ترک در آن باشد جای نمی‌گیریم. هدف رژیم ترک به نتیجه رساندن برنامه‌‌ای موسوم به 'میثاق ملی' و قتل‌عام کردهاست. اشغالگری رژیم ترک در عفرین این حقیقت را به وضوح به همگی نشان داد.

 

به همین دلیل می‌توان از سوی شورای امنیت سازمان ملل مناطق تحت کنترل ایجاد کرد. همچنین می‌توان نیرویی بین‌المللی در آن مستقر کرد. این موضوعی بین‌المللی است و اگر چنین چیزی عملی گردد بایست همگی به آن اذعان کنند. بجز این مورد هرگونه رفتاری که کردها و خلق‌های دیگر منطقه را از دفاع محروم کرده و آنان را هدف قرار دهد از سوی ما پذیرفته نخواهد شد.

 

دولت سوریه اعلام کرده است که منطقه امن تحت اشغالگری دولت ترک را نخواهند پذیرفت. هنوز روسیه، کشورهای عربی و ایران در این مورد موضع خویش را اعلام نکرده‌اند. ما از واکنش آنان خبری نداریم، اما اگر منطقه‌ای امن تشکیل شود باید همه طرف‌ها آنرا بپذیرند."

 

'اردوغان از تنش‌های مابین روسیه و آمریکا سود می‌برد'

صالح مسلم در ادامه گفت‌وگو افزود:"روز ٢٣ ژانویه رییس جمهوری ترک رجب طیب اردوغان با ویلادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و حسن روحانی رییس جمهوری ایران دیدار خواهد کرد. اردوغان در تلاش است تا پوتین را اقناع کند که به فریاد وی بشتابد. یعنی اردوغان می‌خواهد با استفاده از تنش‌های مابین روسیه و آمریکا به جادوگری دست زند. اما فکر نمی‌کنم که روسیه هم همچون سوریه خواسته‌های دولت ترک را بپذیرد. مسئولان آمریکایی مطلع شده‌اند که ما در هیچکدام از نقشه‌هایی که دولت ترک در آن شرکت کرده باشد جای نخواهیم گرفت."

 

خلق‌های ما از خویش دفاع خواهند کرد

صالح مسلم اظهار کرد که دولت ترک صرف هر شرایطی به آشوبگری ادامه خواهد داد و افزود:"زیرا هدف دولت ترک چاره‌یابی مسئله نیست، همیشه با توسل به دسیسه و فتنه سعی خواهد کرد به تنش دست زند. به همین دلیل قبل از همه کردها، عرب‌ها و خلق‌های دیگر از خود دفاع خواهند کرد. در این رابطه خلق‌ها آماده محافظت از خویش‌ بوده و تدابیری اخذ کرده‌اند. خلق‌های ما در برابر هرگونه کشتار جمعی، نسل کشی و اشغالگری دولت ترک و همدستان تبهکارش ایستادگی کرده و از خود دفاع خواهند کرد. هیچ کسی در منطقه خواهان دولت ترک غاصب نیست. به همین دلیل تمام گام‌های دولت غاصب ترک برای کمک به داعش و احیای مجدد داعشِ در شرف نابودی است."