عملیات انهدامی در شرنخ: ٣ اشغالگر به هلاکت رسیدند

نظامیان رژیم تبهکار ترکیه در منطقه هزخ استان شرنخ در باکور کوردستان هدف عملیات انهدامی نیروهای گریلا قرار گرفتند. در این عملیات سه اشغالگر از جمله یک گروهبان ارتش کشته و ٩ نظامی دیگر زخمی شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در گزارشی از تداوم عملیات علیه نظامیان رژیم ترکیه خبر داده است.

سه نظامی در هزخ کشته شدند

در گزارش ه.پ.گ آمده است که در عملیات گریلایی روز ٩ دسامبر در عرصه‌ی شهید بوتان منطقه هزخ استان شرنخ یگان ارتش اشغالگر ترک هدف قرار گرفته و در انفجار بمب جاسازی شده ٣ نظامی از جمله یک افسر و یک گروهبان کشته و ٩ نظامی دیگر زخمی شده‌اند. ه.پ.گ می‌گوید که نیروهای آنان پس از این عملیات پیروزمندانه در سلامتی کامل به محل انجام وظایف خویش بازگشته‌اند.

همچنین ساعت ١١ روز ١٣ دسامبر نیروهای گریلا به مواضع دشمن در تپه شهید درویش واقع در منطقه خاکورک باشور کوردستان حمله کردند. ه.پ.گ اعلام کرده است که تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در این حملات آشکار نشده است.

ه.پ.گ در ادامه از تداوم بمباران باشور کوردستان از سوی هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر ترک خبر داده و می‌گوید:

ساعت ١٧ روز ١١ دسامبر منطقه شهید شریف و سنینی در خاکورک، ساعت ١۵ روز دسامبر نیز منطقه تپه سور در آواشین و شکفتا برینداران در منطقه زاپ از سوی جنگنده‌های دشمن بمباران شدند. در این حملات زیانی به نیروهای گریلا وارد نشده است.

اعلام مشخصات سه گریلای شهید

ه.پ.گ در بخشی دیگر از گزارش خود هویت سه گریلای شهید در درگیری‌های روز ٢٠ اکتبر در منطقه مابین مردین و روحا را منتشر کرده است. این سه گریلا در ٢٠ اکتبر در منطقه دیرکا چیای مازی واقع در استان مردین و ویرانشار استان روحا در حین جنگ با اشغالگران کوردستان به شهادت رسیده‌اند. در این درگیری ١۴ پلیس ویژه رژیم تبهکار ترکیه کشته شده بودند.

هویت سه گریلای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: حکمت اَرَن

   کد سازمانی: ایرش قوسَر

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: خزال- محمد بشیر

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ اکتبر ٢٠١٩/ مردین


   نام و نام خانوادگی: مصطفی آکتاش

   کد سازمانی: حمزه تولهلدان

   محل و سال تولد: روحا

   نام مادر – نام پدر: زرگا- سیامند

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ اکتبر ٢٠١٩/ مردین


   نام و نام خانوادگی: علی دَرین

   کد سازمانی: شروان قره‌داخ

   محل و سال تولد: روحا

   نام مادر – نام پدر: گُل‌بیان - سیدو

  تاریخ و محل شهادت: ٢٠ اکتبر ٢٠١٩/ مردین

ه.پ.گ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هر سه گریلای شهید، مراتب تسلیت خود را به خانواده آنان و خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز داشته و با آرمانهای شهیدان راه آزادی وکردستان تجدید میثاق کرده است.

ه.پ.گ در پایان از به اسارت درآمدن یک گریلا به نام مکائیل اوزدینچ با کد سازمانی «چکدار بلیجان» در درگیری منطقه شفرزا واقع در جولمرگ در روز ٧ اکتبر خبر داده است.