فراخوان کنگره جامعه دمکراتیک- اروپا علیه سفر اردوغان: در ژنو به خیابانها بیایید

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه قرار است به ژنو برود، در این رابطه ک.ج.د-اروپا بیانیه‌ای منتشر کرد و از مردم خواست به خیابانها بیایند و اردوغان را رسوا کنند.

دیوان ریاستی کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک اروپا در مورد سفر اردوغان به ژنو فراخوانی برای انجام تجمعات منتشر نمود.

در این بیانیه آمده است، اردوغان دیکتاتور، قاتل کودکان، دشمن دمکراسی و آزادی زنان در ۱۷-۱۸ دسامبر در فوروم پناهجویان در مقر سازمان ملل-ژنو شرکت می‌کند.

ک.ج.د-اروپا گفت، "اردوغان دیکتاتوری است که در ترکیه و باکور کوردستان مردم را تحت فشار و ستم قرار داده است و قاتل است و با تفکر داعش دشمن انسانیت است. اردوغان دیکتاتوری است که سیاست قبیح خود را در همه‌ی جهان منتشر می‌کند، تبهکاران وحشیش را به شنگال برای کوردهای ایزدی، عراق برای آشوریها و در روژاوا برای کوبانی فرستاد و خونریزی بسیاری کرد.

ک.ج.د-اروپا با یادآوری حملات اشغالگرانه ٩ اکتبر به شمال و شرق سوریه، ابتدا از مردم سوئیس و سپس کوردها و دوستانشان دعوت کرده است تا علیه اردوغان و برای رسوا نمودن وی به خیابانها بیایند.

ک.ج.د-اروپا قتلعام کوردها توسط دولت ترکیه و کشتار تل رفعت را یادآورد شد که در نتیجه‌ی آن ۸ کودک شهید شدند و گفت، " ما از مردم اروپا می‌خواهیم برای آشتی و دمکراسی علیه این دیکتاتور خونخوار و به منظور رسوا نمودن اردوغان در تجمعات شرکت کنند.

در پایان این بیانیه آمده است، ۱۷-۱۸ این ماه قبل از نشست مقر ژنو سازمان ملل، کوردها و دوستانشان و خلق سوئیس که حامی دمکراسی هستند به میدانها آمده و همه با شعار "اردوغان قاتل بیرون برو، اردوغان دیکتاتور و فاشیست، رئیس داعش وحشی اردوغان" علیه اردوغان به خیابانها بیایید.

ک.ج.د-اروپا در پایان از خلق کورد خواست در روزهای ۱۷ و ۱۸ این ماه علیه اردوغان به خیابانها بیایند.