قتل‌عام جوانان بلوچ در بندر کرگان از سوی رژیم اشغالگر اسلامی

 افراد کشته شده جوانان بلوچی هستند که برای امرار معاش بر روی لنجها و قایقهای کوچک به کار حمل اجناس و یا ماهیگیری و صیادی مشغول بوده‌اند

    کمپین بلوچ طی گزارشی مشخصات تعدادی از جوانان بلوچ را که اخیرا توسط نیروهای رژیم در بندر کرگان کشته شده‌اند، اعلام کرده است.   

   عمده‌ی افراد کشته شده بدون حتی حمل کالای قاچاق کشته شده‌اند.

   تاکنون قاتلین این افراد تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته و شکایت خانواده و بستگان آنها به جایی نرسیده است.

   افراد کشته شده جوانان بلوچی هستند که برای امرار معاش بر روی لنجها و قایقهای کوچک به کار حمل اجناس و یا ماهیگیری و صیادی مشغول بوده‌اند.

   کشتار جوانان بلوچ به مانند جوانان و کولبران کورد در سالهای اخیر تسریع یافته و نیروهای رژیم با بهانه‌ی دروغین مبارزه با قاچاق دست به کشتار خلق‌های ساکن ایران می‌زنند.

​​​​​​​   اسامی تعدادی از جوانان بلوچ کشته شده در بندر کرگان که بندری کوچک در استان هرمزگان است و عمده‌ی ساکنین آن بلوچ میباشند، به شرح زیر میباشد:

۱: “محمد عباس زاده” ساکن روستای بندزرک از توابع میناب بر اثر اصابت مستقیم گلوله شلیک شده توسط مامورین در سال ۹۱ در خور بندزرک کشته شد.

۲: “زکریا پورآل مهتریان” فرزند موسی ساکن بندزرک بر اثر اصابت تیر مستقیم مامورین در یورش به لنج ها کشته شد.

۳: “الهیار ملاحی” ساکن بندر کلاهی در سال ۹۲ بر اثر اصابت مستقیم گلوله به قسمت سر کشته شد.

۴: “حسین امینی پور” فرزند علی در تاریخ ۴ بهمن ۹۶ بر اثر شلیک مستقیم گلوله مامورین در کرگان کشته شد.

۵: “اسحاق ملاحی” فرزند علی در تاریخ ۴ بهمن ۹۷ بر اثر شلیک مستقیم مامورین در یورش به لنج های سوختبر کشته شد.

۶: “ولید ملاحی” ساکن بندر کرگان با شلیک مستقیم مامورین با سلاح دوشکا لنجش آتش گرفت و دچار سوختگی ۹۰ درصد شد که نهایتا منجر به فوت وی گردید.

۷: “احسان مرادی” در شناسنامه مجتبی مرادی فرزند غلام ساکن بندزرک در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۸ در اثر شلیک مستقیم مامورین به سمت خودرو اش و تعقیب و گریز دچار ضربه مغزی شده و نهایتا بعد از چند روز فوت کرد.

۸: "میلاد جلالی فرزند موسی" ساکن بندزرک در سال ۹۱ بر اثر شلیک مستقیم مامورین پاسگاه بندزرک شخصی به نام گروهبان پورانجانی کشته شد.

۹: “عباس کاووسیان” ساکن روستای کناراسماعیل جوان صیادی که بر اثر شلیک مستقیم ماموران سلاح دوشکا در تاریخ ۲۳ شهریور ۹۸ کشته شد.

۱۰. سهراب ملاحی که برای خرید آب میوه به سمت خصب می رفت با شلیک قایق گلف دریابانی کشته شد.

۱۱. یحیی ملاحی که برای آوردن قایق خراب شده رفته بود توسط ماموران گلف سوار نیروی انتظامی کشته شد.

۱۲. ولید ملاحی در اثر تیراندازی و اصابت گلوله دریابانی از قایق پرت شده و زیر پنکه افتاد و تکه تکه شد.

​​​​​​​   لازم به ذکر است این اسامی تنها بخشی از کشته شدگان بلوچ در این منطقه میباشد همچنین تعداد زیادی زخمی، نقص عضو، زندانی و یا محکوم به پرداخت جریمه‌های سنگین شدند.

​​​​​​​   بندر کرگان روستایی است که در کنار تنگه هرمز (در بند زارک) در بخش میانی شهرستان میناب در استان هرمزگان واقع شده است. در سرشماری سال ۲۰۰۶، جمعیت آن ۴۳٨۰ تن و ۷٨۹خانواده بود. داد و ستد کالا با بنادر دور و نزدیک (عمان و امارات) با لنج و قایقهای تندرو در کنار ماهیگیری و کشاورزی از کارهای اصلی مردم در بندر کرگان است. در ۱۰ کیلومتری بندر کرگان میگو پرورش داده میشود.

​​​​​​​   بندر کرگان در کنار تنگه هرمز نزدیک به ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر میناب واقع شده است.