قرارگاه مرکزی دفاع از خلق:"مبارزه گریلایی وارد فاز تازه‌ای می‌شود"

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق ـ ن.پ.گ به مناسبت ۳۴امین سالروز مرحله‌ی مبارزاتی ۱۵ آگوست بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق ـ ن.پ.گ به مناسبت ۳۴امین سالروز مرحله‌ی مبارزاتی ۱۵ آگوست بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد

 

فرماندهی ن.پ.گ در ابتدای بیانیه‌ی خود ضمن اعلام اینکه با پیمان آزادی و پیروزی به پیشواز روز ۱۵ آگوست می‌روند، این روز را به رهبر آپو، خلق کُرد، زندانیان سیاسی، مبارزان آزادیخواه و خانواده‌ی شهیدان تبریک گفت.

 

ن.پ.گ ضمن تجلیل از فرماندە عگید، از تمام شهیدان راه آزادی به احترام یاد کرده و تصریح می‌کند:" ما پیمان خود با شهیدان را تجدید می‌نماییم که با مبارزات خود میراثدار راه آنان باشیم. همچنین به مناسبت چنین روزی سوگند یاد می‌کنیم که آرمان کردستان آزاد را محقق سازیم."

 

بیانیه‌ی فرماندهی قرارگاه مرکزی ن.پ.گ چنین است:

 

"مبارزه‌ی آزادیخواهانه‌ی تاریخی

فرماندهی ن.پ.گ اعلام کرد که مرحله مبارزاتی ۱۵ آگوست همچون زندگی دوباره‌ای برای خاستگاه‌های انسانیست که در کردستان پایمال می‌شد. در این روز اولین گلوله علیه بردگی و خفقان شلیک شد و اینگونه در تاریخ خلق کُرد جای گرفت و به خط مقاومت برای موجودیت دوباره تبدیل شد.

 

در بیانیه‌ی ن.پ.گ خاطرنشان شده که عملیات ۱۵ آگوست به مرحله‌ای تاریخی برای حساب‌خواهی از قتل‌عام‌ها، دفاع از موجودیت خود و نشان دادن اراده‌ی آزادیخواهانه‌ی خلق کُرد مبدل شد. و در ادامه گفت:"این عملیات آزادیخواهانه‌ی تاریخی که مبتنی بر اراده‌ی و توان خود خلق بود، توانست موجودیت کُردها را که در معرض نابودی بود، دوباره از نو بیافریند و اینگونه جایگاه خود را در تاریخ کردستان به ثبت رسانید."

 

سیستم و زندگی جدیدی خَلق شد

فرماندهی قرار مرکزی در بیانیه‌ی خود اعلام کرده که مرحله‌ی مبارزه‌ی گریلایی ۱۵ آگوست که بر اساس ایدئولوژی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجلان انجام گرفت، نه تنها مانع از نابودی خلق کُرد شد، بلکه همزمان علیه تحجر حاکم بر منطقه‌ی خاورمیانه نیز همچون آغاز مرحله‌ی انقلابی نوینی به شمار می‌آید.

 

این عملیات تاریخی در منطقه‌ی بوتان که قلب کردستان به حساب می‌آید، آغاز گشت. و با خود سیستم بنیادی نوین، زندگی نو و راه مبارزاتی نوینی نیز به همراه آورد. انقلاب ذهنی‌ای که بر این اساس در جامعه‌ی کُرد بنیان نهاده شد، انقلاب اجتماعی بزرگی را که مبتنی بر آزادی زنان است، به میدان آورد.

 

روحیه‌ی اتحاد ملی

در بیانیه‌ی ن.پ.گ تصریح شده که انقلاب آزادیخواهانه در کردستان اتحاد ملی را پیش کشیده و ذهنیت‌های مذهب‌گرا و عشیرت‌گرا را از جامعه به بیرون رانده و موضع ملی ـ دمکراتیک را به عرصه آورد و کارزار انقلابی ۱۵ آگوست این حقیقت را به همگان نشان داد.

 

فرماندهی ن.پ.گ در ادامه تاکید کرده اگر اکنون کُردها در خاورمیانه که جنگ جهانی سوم را سپری می‌کند، با نیرو و اراده‌ی خود پیشاهنگی مبارزه‌ی آزادیخواهانه را بر عهده دارند، این خود یکی از دستاوردهای کارزار ۱۵ آگوست محسوب می‌شود.

 

راه آزادی را به خلق‌های خاورمیانه نشان داد

فرماندهی قرارگاه مرکزی ن.پ.گ اعلام کرد مبارزه‌ی آزادیخواهانه‌ای که ۳۴ سال بدون وقفه در کردستان تداوم دارد، دستاوردهای زیادی کسب کرده که دولت ترکیه را واداشته تا با استفاده از ارتش اشغالگر خود و تبهکارانی نظیر داعش و القاعده مانع از این تغییرات دمکراتیک شود و به شیوه‌ای قتل‌عام‌گرانه حملاتی را علیه خلق کُرد ترتیب دهد. حمله به روژآوا در سال ۲۰۱۴ با حمله به شنگال، مخمور، کرکوک و کوبانی ادامه یافت. اما این حملات با مقاومت تاریخی خلق کُرد روبرو گشت. بنابراین مبارزه‌ی آزادیخواهانه‌ی خلق کُرد از کارزار ۱۵ آگوست به بعد ادامه دارد و این مبارزه نه تنها برای دفاع از خلق کُرد بلکه برای دفاع از کل خاورمیانه صورت می‌گیرد.

 

سیستم شکنجه و انزوا

فرماندهی قرارگاه مرکزی دفاع از خلق در ادامه‌ی بیانیه‌ی خو آورده است:" رهبر آپو که پیشاهنگی جنبش آزادیخواهی ما را عهده‌دار است، امروز از سوی دولت فاشیست ترکیه تحت انزوای شدیدی قرار دارد. بایستی همگان بدانند که رهبر آپو تضمین صلح و اتحاد در ترکیه و خاورمیانه است. با تحمیل شکنجه بر رهبر آپو درصددند اراده‌ی خلق کُرد را درهم شکنند. اما تا چنین ظلمی ادامه داشته باشد، روحیه‌ی فداکارانه‌ی خلق ما عمیق‌تر خواهد شد.

 

گریلا نیرویی فعال و موثر خواهد ماند

ما همچون گریلاهای مدافع خلق، با اعتقادی راسخ و تجربیاتی فراوان در زمینه‌ی مبارزه، به ۳۵امین سال کارزار ۱۵ آگوست وارد می‌شویم. گریلاهای آزادی کردستان همانگونه که تا کنون حملات حاکمیت فاشیست ترکیه را با شکست مواجه ساخته‌اند، اکنون و بعدها نیز این حملات را درهم خواهند شکست. در مقطع کنونی گریلاهای ه.پ.گ با برخورداری از روحیه‌ی مبارزاتی رفیق عگید و میراثداری از خط فکری رهبر آپو به مبارزه ادامه خواهند داد.

 

در ۳۵امین سالروز مبارزه با فاشیسم قتل‌عام‌گر ـ نابودگر رژیم ترکیه، تمام جوانان کردستان را فرامی‌خوانیم که به صفوف نیروهای گریلا بپیوندند."