مواد غذایی طی یکسال ۱۷۰ درصد گران شد/ فقر و گرسنگی توسط دولت ایران تشدید می‌شود

​​​​​​​معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سنه روز گذشته (سه‌شنبه ۱٣ آذر/ ۴ نوامبر) از رشد ١٧٠ درصدی شاخص مواد خوراکی طی یکسال گذشته خبر داده است

به گفته‌ی مسعود سالمی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سنه، شاخص قیمت مواد خوراکی در مهر ۱۳۹۷ نسبت به مهر ۱۳۹۶، ۱۶۹.۹ درصد رشد داشته است.

 

اظهارات این مسئول دولتی در حالی است که حسن روحانی رییس جمهور رژیم ایران مدعی شد که دولت وی تورم را کنترل کرده است.

 

آمار ارائه شده مسعود سالمی، ادعای مرکز آمار ایران در رابطه با افزایش ١۵.۶ درصدی نرخ تورم را طی یکسال گذشته به چالش می‌کشد.

 

بحران افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی توانایی خرید کارگران، بازنشستگان و حتی کارمندان ایران را بشدت کاهش داده است و این امر به نارضایتی عمومی در سراسر ایران دامن زده است.

 

از اوایل دی‌ماه سال گذشته طیفهای گوناگون جامعه با برگزاری تظاهرات اعتراضی، نارضایتی خود را نسبت به بی‌مسئولیتی و عدم پاسخگویی مقام‌های رژیم جمهوری اسلامی ابراز کرده‌اند.

 

وضعیت اقتصادی جامعه تحت سلطه رژیم ایران چنان طاقت‌فرسا شده است که به گفته ناصر چمنی نائب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، "حداقل‌بگیران دیگر توان ادامه زندگی ندارند." همچنین اکبر ترکان از مشاوران ارشد رییس جمهوری اسلامی فاش کرد که دو دهک (٢٠ درصد) درآمدی متوسط ایران به جمعیت زیر خط فقر افزوده شده‌اند.

از سوی دیگر فرامرز توفیقی رئیس کمیته مزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی که یک نهاد وابسته به رژیم است در ٢٨ آبان فاش کرده بود که قدرت خرید کارگران در مهر امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٩٠ درصد کاهش یافته است.

 

با تمام این حقایق حسن روحانی رییس جمهور رژیم با هدف لاپوشانی بی‌لیاقتی خود و مسئولان وابسته به خویش، نرخ تورم را "غیرواقعی" دانسته است.

 

وضعیت وخیم اقتصادی در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی در حالی است که حکومت این کشور بودجه‌های هنگفتی را صرف مداخله و گسترش تروریسم در کشورهای دیگر، برنامه‌های نظامی و سرکوب جوامع ساکن در ایران می‌نماید و هرگونه اعتراض به وضعیت نابسامان موجود را با حبس، شکنجه و وابستگی به کشورهای دیگر پاسخ داده است.