نامه‌ی صلاح‌الدین دمیرتاش از زندان به پارلمانتارهای اروپایی

​​​​​​​صلاح‌الدین دمیرتاش سیاستمدار و رییس مشترک سابق حزب دمکراتیک خلق‌های که اکنون در زندان رژیم ترکیه محبوس شده است نامه‌ای به نمایندگان پارلمان اروپا و مجلس پارلمانتاران شورای اروپا نوشت

دمیرتاش در این نامە با اشارە بە وضعیت ترکیه نوشته است:"می‌خواهم توجه شما را به وضعیت خطرناک ترکیه جلب کنم، همکار پارلمانتارم لیلا گووَن که عضو پارلمان ترکیه است، تا این لحظه که نامه‌ را برای شما می‌نویسم در ١٠۴مین روز اعتصاب غذاست. مضاف بر اینکه قریب ٣٢٠ تن دیگر در زندان‌ها و خارج در اعتصاب بسر می‌برند."

 

دمیرتاش در ادامه می‌گوید:"تنها انتظار رفقای اعتصابی که چشم به مرگ دوخته‌اند، پایان دادن به حصر آقای عبدالله اوجالان است، این امر می‌تواند برای حاکمیت قانون، ایجاد جو صلح و گفتگو در ترکیه گشایشی حاصل کند."

 

متن نامه صلاح‌الدین دمیرتاش به این شرح است:


"رفقای عزیز پارلمانتار

می‌خواهم توجه شما را به وضعیت خطرناک حاکم بر ترکیه جلب کنم.

 

لیلا گووَن همراه ارزشمند پارلمانتارم که یکی از پارلمانتارهای مجلس ترکیه است، تا اکنون که برای شما این نامه را می‌نویسم در ١٠۴مین روز اعتصاب غذاست، مضاف بر اینکه قریب ٣٢٠ نفر دیگر در زندان‌ها و خارج هم در اعتصاب بسر می‌برند.

 

تنها انتظار رفقای اعتصابی که چشم به مرگ دوخته‌اند، پایان دادن به حصر آقای عبدالله اوجالان است، این امر می‌تواند برای حاکمیت قانون، ایجاد جو صلح و گفتگو در ترکیه گشایشی حاصل کند

 

این خواسته‌ی برحق، حقوقی و مشروع مطالبه‌ای واقعی است که هم در ترکیه، هم در سوریه و هم در اروپا آسایش، امنیت و استقرار را تقویت خواهد کرد.

 

معتقدم این فریاد را بشنوید

رفقایم که در اعتصاب غذا بسر می‌برند، هر روز بیشتر به مرگ نزدیک می‌شوند. حکومت نسبت به این موضوع چشم‌پوشی می‌کند. این امر مخاطرات و لزوم جدیت را افزایش می‌دهد. صدها انسان برای آشتی و دمکراسی در مقابله با مرگ ایستادگی کرده و دست به اعتصاب غذا زده‌اند. میلیون‌ها انسان هم از آنان حمایت می‌کنند. من بر این عقیده‌ام که شما این فریاد را می‌شنوید. از صمیم قلب باور دارم برای تبدیل کردن این موضوع به مبحث عمومی و پایان دادن به اعتصاب غذا و تحقق فوری خواسته‌های مشروع اعتصاب‌گران، شما از توانایی خویش طبق فرصت‌های موجود کمک می‌کنید.

 

با این نامه که به واسطه وکلا و حزبم به دست شما می‌رسد، سلام گرمم را در زندانی که در آن محبوسم پذیرا باشید، امیدواریم در روزهای بهتر همدیگر را ملاقات کنیم."