ه.پ.گ یاد فرمانده پیروز ماوا را گرامی داشت

نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ یاد منیجه اوغرچ با نام سازمانی پیروز ماوا را که سال ۲۰۱۷ در منطقه‌ی زاپ شهید شد گرامیداشته و تاکید کرد که انتقام خون شهیدان را خواهند گرفت و کوردستان را آزاد خواهند کرد.

مرکز اطلاع رسانی و نشر ه.پ.گ در این مورد بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

"۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ / ۵ آبان ١٣٩۶ در نتیجه‌ی حمله‌ی هوایی ارتش اشغالگر ترکیه، رفیقمان پیروز ماوا که یکی از فرماندهان یژاستار بود، در منطقه‌ی زاپ شهید شد. ابتدا به خانواده و بستگان رفیق پیروز تسلیت می‌گوییم و یاد همه‌ی شهدا را گرامی میداریم و به آنها قول می‌دهیم در حد مقدساتشان باشیم.

مشخصات رفیق شهیدمان به این شرح میباشد:

   نام و نام خانوادگی: منیجه اوغرچ

   کد سازمانی: پیروز ماوا

   محل و سال تولد: سرت-

   نام مادر – نام پدر: خدیجه- محمد

  تاریخ و محل شهادت: ٢٧ اکتبر ٢٠١٧/ زاپ

رفیق پیروز مانند هر زن و کودک کورد در خانواده‌ای میهن‌دوست بزرگ شد، به خوبی قتلعام و آسمیلاسیون (تُرک کردن) دشمن را درک می‌کرد. رفیق پیروز از خاک خود کوچ کرد و هرگز نابرابری را نپذیرفت. علیه نابرابریهای دشمن و سیاستهای تصفیه‌ی دشمن قیام کرد. برای وطن و زندگیی آزاد و حقیقت رهبری، کوهستانهای کوردستان را انتخاب کرد و مقاوت مبارزات آزادی پ.ک.ک بر او تاثیر گذاشت و در سال ۱۹۹۲ به جنبش آزادی پیوست.

از آن روزی که به پ.ک.ک پیوست تا آن روزی که شهید شد، در همه‌ی سطوح مبارزات با نیرو، اراده و فداکاریهایش نمونه بود. فکر و ایدئولوژی رهبرمان برای آزادی زن، تاثیر بزرگی بر رفیق پیروز گذاشته بود. رفیقمان پیروز در میان مبارزات برای آزادی زنان، خود را نیرومند کرد و به یک انقلابی تبدیل شد. ارزشهای سارا و زیلان و بیریتان در وجود و معیارهایش نیرومند نمود و آنگونه مبارزه کرد که در خور آنها بود. در هر سطحی از مبارزات با واکنشهایی که داشت، تلاش می‌کرد رفقایش را آموزش دهد و آنها را با ایدئولوژی و آموزش پ.ک.ک آشنا کند.

آخرین بار در منطقه‌ی زاپ با هدف خنثی کردن حملات دشمن همیشه در خط مقدم بود، با هدف نیرومند کردن گریلای عصر مدام در تلاش بود.

در وجود رفیق پیروز ما یک بار دیگر شهدای مبارزات آزادی را ارج می‌نهیم و عهدمان را دوباره می‌کنیم که انتقام رفقای شهیدمان را گرفته و کوردستان را آزاد نماییم."