هلال احمر کُرد در روژاوای کردستان اقدام به جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان روژهلات کردستان می‌کند

​​​​​​​هلال احمر کُرد در شهر دیرک و حسکه‌ی روژاوای کردستان با شعار "با هم به یاری خلقمان در روژهلات کردستان می‌شتابیم" و با هدف یاری رساندن به سیل زدگان روژهلات کردستان، کمپینی برای جمع آوری کمکهای مردمی آغاز کرده است.

هلال احمر کرد با همکاری انجمن کانتون حسکه، با شعار "با هم به یاری خلقمان در روژهلات کردستان می‌شتابیم" کمپینی برای یاری رساندن به سیل زدگان روژهلات کردستان به راه انداختند و این کمپین تا ۲۵ آوریل/ ۵ اردیبهشت ادامه خواهند یافت.

هلال احمر کرد و انجمن کانتون حسکه در این زمینه بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند، در این بیانیه آمده است، "در نتیجه‌ی بارش شدید باران و سیل در روژهلات کردستان، خانه‌ها و روستاهای بسیاری تخریب شده‌اند و تعدادی از هموطنان جان باخته‌اند و تعداد کثیری نیز آواره شده‌اند. با شعار "با هم به یاری خلقمان در روژهلات کردستان می‌شتابیم" هلال احمر کرد با همکاری انجمنهای کنگره‌ی ستار، جنبش جامعه دمکراتیک، شهرداری‌های کانتون حسکه، پ.ی.د و ه.پ.ج در منطقه، از ۱٨ آوریل تا ۲۵ آوریل اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی در شهر حسکه کرده است.

با همین هدف، دیروز هلال احمر کرد در منطقه‌ی دیرک نیز کمپینی به راه انداخته و به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت."

شایان ذكر است که دو روز پیش (چهارشنبه ١٧ آوریل) هلال احمر کردستان هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در مرحله اول کمک‌ به سیل‌زدگان روژهلات کردستان مبلغ ٣ میلیارد و ٧۵٠ میلیون تومان کمک مالی را برای سیل‌زدگان روژهلات کردستان جمع‌آوری و ارسال کرده است.