هما سلطانی در سی سالگی به دلیل ایست قلبی درگذشت

هما سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی از وکلای معروف ایران که به خاطر دفاع از حقوق زندانیان سیاسی از هشت سال پیش محبوس شده است شب گذشته به علت ایست قلبی جان سپرد

هما سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی از وکلای معروف ایران که به خاطر دفاع از حقوق زندانیان سیاسی از هشت سال پیش محبوس شده است شب گذشته به علت ایست قلبی جان سپرد. بسیاری از شهروندان ایرانی ضمن ابراز تألم در شبکەهای اجتماعی به شکنجه روانی خانواده سلطانی در سال‌های اخیر پرداخته و انزجار خود از ستمگری حکومت ایران را بیان کرده اند.

هما سلطانی فرزند عبدالفتاح سلطانی از وکلای معروف ایران که به خاطر دفاع از حقوق زندانیان سیاسی از هشت سال پیش محبوس شده است شب گذشته به علت ایست قلبی جان سپرد.

عبدالفتاح سلطانی پدر هما که جوان مرگ شد از وکلای برجسته ایران است که وکالت بسیاری از زندانیان سیاسی را بر عهده داشته و خودش سال‌هاست که در زندان بسر می برد.

 

سعید دهقان از وکلای مدافع عبدالفتاح سلطانی به خبرگزاری ایسنا گفته که در پی درگذشت هما، با درخواست مرخصی او موافقت شده است.

 

او پیشتر گفته بود موکلش هشت سال از ده سال مجازات زندان خود را سپری کرده اما وزارت اطلاعات مانع آزادی مشروط آقای سلطانی شده که از بیماری رنج می برد.

 

در همین رابطه، حسین رونقی از زندانیان سیاسی سابق در صفحه فیسبوک خود ضمن ابراز اندوه از ایست قلبی هما سلطانی نوشته؛

" آری اینجا ایران است! و گویی ظلم و ستم را پایانی نیست؛ این خانواده‌ سال‌هاست رنج و عذاب کشیده‌اند و امروز با این درد جانکاه چه باید بکنند؟ خانواده‌ای که سال‌هاست آقای سلطانی را به اجبار از آن‌ها دور کرده‌اند!

 

اینجا ایران است! اگر حرفی از انسانیت بزنی، اگر از عدالت بگویی، رنج و سختی نصیبت می‌شود، چگونه خبر عزیز از دست رفته را به آقای سلطانی‌ خواهند داد؟ چگونه بعد از این همه دوری از فرزند فراق او را تحمل خواهد کرد؟ ناراحتم، خشمگینم و نگران حال خانم دهقان عزیز هستم که چون مادری مهربان همیشه نگران زندانیان بوده و هست! مرگ عزیز سخت است و اینگونه جدا شدن سخت‌تر! از زندان رهایش کنید، بیش از این عذابش ندهید، بیش از این آن مرد شریف را آزار ندهید، این همه سال ظلم بس است."