وحید صیادی نصیری پس از شصت روز اعتصاب غذا جان داد

​​​​​​​وحید صیادی نصیری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان لنگرود قم، چهارشنبه شب ١٢ دسامبر/ ٢١ آذر در پی اعتصاب غذای شصت روزه جان داد

زندانی سیاسی- عقیدتی، وحید صیادی نصیری پس از شصت روز اعتصاب غذای خشک جان سپرد. صیادی نصیری که به اتهام‌های سیاسی - عقیدتی محکوم به حبس شده بود در بند زندانیان جرائم خطرناک زندان قم نگهداری می‌شد و خواستار انتقال به زندان اوین یا گوهردشت کرج بود.

 

خبر جان دادن این زندانی سیاسی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب وسیعی یافته است.

 

وحید صیادی شیرازی، فعال سیاسی اول مردادماه سال جاری توسط اداره اطلاعات قم بازداشت و به بند اشرار زندان ساحلی قم منتقل شد. این زندانی سیاسی بدون حضور وکیل و در دادگاهی ده دقیقه‌ای، روز ٣١ شهریور به اتهام "توهین به رهبری" و "تبلیغ علیه نظام" به چهارسال و نیم حبس محکوم گردید. روز ١۴ مهرماه مأموران زندان وی را به بند متهمان مواد مخدر زندان لنگرود منتقل کردند و ارتباط وی را حتی با خانواده قطع کردند.

 

وحید صیادی نصیری در اعتراض به عدم رعایت اصول تفکیک جرائم زندان‌ها، محرومیت از دادرسی عادلانه و همچنین عدم توجه مسئولان زندان برای انتقال وی به زندان اوین از ٢١ مهر دست به اعتصاب غذا زده بود. وحید در چهلمین روز اعتصاب به دلیل خونریزی شدید به بیمارستان منتقل شده اما بدون درمان مجددا به زندان منتقل شده‌ است. سیستم قضایی رژیم ایران به مطالبات وی توجهی نکردند و این زندانی محبوس سرانجام پس از ۶٠ روز اعتصاب غذا جان داد.

 

صیادی نصیری، مهرماه ۱۳۹۴ با اتهام "توهین به رهبری" توسط نیروهای امنیتی بازداشت  شده بود. به گفته نزدیکان وحید صیادی  مبنای تمام اتهامات او فعالیت در فضای مجازی است.

 

محمد نجفی وکیل وحید صیادی هم به دلیل اطلاع‌رسانی در مورد مرگ یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در زندان به ١٣ سال حبس محکوم شده است.