پ.ک.ک: در سال ٢٠١٩ حصر شکسته می‌شود و فاشیسم رژیم حاکم پایان می‌یابد

​​​​​​​پ.ک.ک: ما داعش را نابود کردیم و در شخص آ.ک.پ/م.ه.پ تحجر را در آستانه فروپاشی قرار داده‌ایم. بر این اساس با گسترش کارزار "حصر را در هم می‌شکنیم، فاشیسم را پایان می‌دهیم و کردستان را آزاد می‌کنیم" وارد سال ٢٠١٩ می‌شویم

شورای مدیریتی حزب کارگران کردستان- پ.ک.ک بمناسبت سال نو میلادی بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد

 

در بیانیه شورای مدیریتی پ.ک.ک به پایان سال ٢٠١٨ و آغاز سال تازه‌ای از مبارزه علیه ذهنیت فاشیست و نابودگر در چهاربخش کردستان اشاره شده است. در ادامه آمده است:" ما داعش را نابود کردیم و در نمونه آ.ک.پ/م.ه.پ تحجر را در آستانه فروپاشی قرار داده‌ایم. ما بر این مبنا با گسترش کارزار 'حصر را می‌شکنیم، فاشیسم را نابود کرده و کردستان را آزاد می‌نماییم' وارد سال ٢٠١٩ می‌شویم."

 

پ.ک.ک سپس سال نو میلادی را به عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد، آحاد ملت کرد و نیروهای دمکراتیک تبریک گفته و برای تمام آزادیخواهان در سال ٢٠١٩ آرزوی پیروزی نموده است. پ.ک.ک در ادامه به اعتصاب غذای لیلا گووَن و دیگر زندانیان و فعالان شرکت کننده در اعتصاب غذا درود فرستاد و بر تحقق پیروزی تأکید کرده است.

 

فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ را به آستانه فروپاشی رسانده‌ایم

همگان می‌دانند که جنبش ما و خلقمان در سال ٢٠١٨ در برابر داعش و فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ هزینه‌های سنگینی را متقبل گردید و مقاومتی تاریخی را نشان داد. ما داعش را نابود کردیم و فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ را در آستانه فروپاشی قرار دادیم. ما نقاب از چهره آ.ک.پ برداشتیم و به همه نشان دادیم که آ.ک.پ چگونه به امپریالیسم خوش خدمتی می‌کند. این مبارزه بزرگ با سربلندی پیروزی در رقا و مقاومت عفرین ادامه یافت و با مبارزه گریلایی به کارزار پیروزی انقلابی منجر شد.  در این مبارزه شهدای گرانقدری را تقدیم کردیم. با ادای احترام به رفقایمان آوستا، کارگر، ذکی و آتاکان از تمامی شهدای قهرمان این مبارزه یاد کرده و وعده‌ی تحقق اهداف این شهدا را تکرار می‌کنیم.

 

بزرگترین و پرمعناترین جنگ‌های سال ٢٠١٨ در روژآوا و شمال شرق سوریه به وقوع پیوستند. بر اساس اتحاد کردها و عرب‌ها، ق.س.د در محور دیرالزور موفق به شکست داعش گشته و در محور مرزی عفرین و کوبانی هم در مقابل حمله‌ی اشغالگرانه‌ی آ.ک.پ/م.ه.پ به مقاومتی تاریخی دست زد. ما از مبارزه‌ی خلق‌های شمال و شرق سوریه حمایت کردیم. در این مبارزه‌ی تاریخی ما هزاران شهید و زخمی دادیم، اما از این مبارزه‌ی خود پشیمان نیستیم. اطلاع دارید که ایالات متحده آمریکا و برخی از نیروهای موجود، صفوف خود را عوض کرده است اما مبارزه‌ی خلق ما و جنبش ما هیچگاه متوقف نگشته و این امر به دلیلی برای مبارزه‌ای بزگتر بدل خواهد شد.

 

فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی در سیاست‌های پلید ایالات متحده آمریکا بازتاب یافته و تهدیدهای اشغال روژآوا را افزایش می‌دهد. تا زمانیکه این تهدیدها از میان برداشته نشوند، ذهنیت فاشیستی و کشتار درصدد تداوم سیاست‌های خود برخواهد آمد. اما باید براین نکته واقف بود که خلق‌های شمال و شرق سوریه چگونه حول اتحاد کرد و عرب در کوبانی، رقا و دیرالزور به مبارزه پرداخته و در شرق فرات و منبج نیز به همان شیوه مبارزه خواهند کرد. همانگونه که در کوبانی، رقا و دیرالزور فاشیسم داعش متوقف گردید، در محور منبج و کوبانی نیز فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی نیز به همان شیوه درهم شکسته خواهد شد.

 

لزوم ایجاد ائتلاف دمکراتیک جهانی در مقابل ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ

تا قبل از دوره‌ی کنونی، طی یکصد سال سیستم مدرنیته‌ی کاپیتالیستی ذهنیت انکار و امحای خلق کرد را ایجاد و امروز نیز با سردمداری آمریکا درصدد است تا همان سیاست و درک را تداوم بخشد. ما قادر به درهم شکستن این ذهنیت فاشیستی و کشتارگر هستیم اما نیروهای سرمایه‌ی جهانی این نیرو را با محدودیت مواجه ساخته و در تلاشند تا سیستم جمهوری ترکیه فاشیستی را رهایی بخشند. طی چند ماه گذشته آلمان، فرانسه و روسیه به چنین اقدامی دست زده و امروز نیز رهبری آمریکا تلاش دارد تا به همان اقدام دست زند. حمله‌ی توطئه‌ی بین‌المللی تجدید و تلاش می‌شود تا ذهنیت کشتار همچنان تداوم یابد. لازم است تا این نیروها از جمهوری ترکیه که به جنایت علیه بشریت دست می‌زند، حمایت نکنند. همانگونه که در اواخر سال ٢٠١۴ علیه تبهکاران داعش اتحادی جهانی حاصل شد لازم است که امروز نیز علیه فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی که درصدد احیای جبهه‌النصره در سوریه برآمده‌اند همان ائتلاف ایجاد و تلاش شود. ما کارگران، زنان، جوانان و نیروهای انقلابی ترکیه را به ایجاد ائتلافی دمکراتیک علیه فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی فراخوانده و می‌خواهیم مبارزه را توسعه بخشند.

 

باید در داخل [میهن] اتحاد دمکراتیک ملی را گسترش دهیم

در صورت توجه به حملات فاشیستی حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی می‌توان متوجه شد که بدون مد نظر قرار دادن قانون، با تمامی ابزارها علیه ارزش‌های کردها وارد شده و بدون درنظر داشتن مبانی اخلاقی به حمله دست می‌زنند. اردوغان و باخچلی از هیچ دشنام و توهینی ابا نورزیده‌اند. در برهه‌هایی می‌گویند که علیه حزب کارگران کردستان این اقدام را انجام می‌دهیم، اما در واقع به دلیل دشمنی با کردهاست. از همین رو لازم است هیچ کردی با چنین گفته‌ای فریب نخورده و به منافع کوچک شخصی بسنده نکند. بزرگترین زیان در صورت گفتن جملاتی شبیه 'آنان پ.ک.ک یی هستند و کرد نیستند' می‌باشد. در حالی‌ که حزب کارگران کردستان نمایندگی فرد آزاد و کرد را برعهده داشته و در راستای پیش‌برد این حقیقت با هر حمله‌ای مواجه می‌گردد. از همین‌رو لازم است در مقابل حملات مرگبار جمهوری فاشیستی ترکیه هیچگاه اغوا نشد. لازم است هیچ یک از سازمان‌ها و احزاب کردها در دام چنین اشتباهی گرفتار نیایند، در ورطه‌ی نگرشی چنین محدود و منافع مبتذلی در نغلتند. باید علیه حملات مرگبار فاشیستی حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی تمامی کردها و احزاب کرد همواره در درون خط مشی مبتنی بر اتحاد ملی حرکت نمایند.

 

سال ٢٠١٩ انزوای تحمیلی بر ایمرالی را در هم شکسته و فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ را از میان خواهیم برداشت

ما به عنوان یک جنبش و خلق سال ٢٠١٩ را به عنوان طلیعه‌ی درهم شکستن انزوای ایمرالی و از میان برداشتن فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی اعلام می‌نماییم. این هدف واقعیت خواسته‌های ما در سال ٢٠١٩ را نشان می‌دهد. درستی این خواست هر اندازه که برای کردها واقعیت داشته باشد برای خارمیانه و جهان نیز معنادار است. فعالیت‌های آزادیخواهی در زندان و هر چهار بخش کردستان شروع شده‌اند. این واقعیت افق رویدادهایی را که در سال ٢٠١٩ به وقوع خواهند پیوست ترسیم می‌کند. این گام صرفا گامی در راستای ضربه به فاشیسم نیست، گامی پیروزمندانه است که فاشیسم را در هم خواهد شکست. سال ٢٠١٨ تمهیداتی برای این مرحله انجام شده است؛ مقاومت بزرگ ضد فاشیستی انقلابی دمکراتیکی مبنای قرار گرفته و در سال ٢٠١٩ در عرصه‌ی عمل اتخاذ خواهد شد. در این راستا در نخستین قدم لازم است تمامی آحاد جامعه، جوانان، زنان خود را آماده و این مرحله را با چنین زمینه‌ای درک و حرکت نمایند. باید فعالیت‌های ضد فاشیستی مناسب و ارزشمندی به اجرا درآیند. خصوصا که در این فعالیت‌ها باید وارد شدن ضربات سنگین به پیکره‌ی فاشیسم پیش برده شود. جوانان قهرمان که نیم سده است داستان [قهرمانی] می‌نویسند با فعالیت‌هایی که ضربات مرگباری را به فاشیسم می‌زنند، به نیروهای همکار-جاسوس دشمن خلق کرد اجازه‌ی فعالیت نخواهند داد. جوانان آپویی درگ باره با این فعالیت‌ها به دست و دشمن نشان خواهند داد.

 

براین ساس سال ٢٠١٩ را خلق میهن دوستمان و تمامی بشریت که همانند تولدی است شادباش گفته و همگان را فرا می‌خوانیم تا علیه درک و سیاست فاشیستی، استعمارگر و کشتارگر حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی در سال ٢٠١٩ به حمایت از مبارزه‌ی خلق کرد پرداخته و در راستای آزادی و موجودیت خود با فعالیت در این مبارزه نقش خود راایفا نماید.

 

سال ٢٠١٩ انزوای امرالی را باید درهم شکسته و فاشیسم حزب عدالت و توسعه و حرکت ملی را باید از میان برداشته و ترکیه به دمکراسی و کردستان به آزادی دست یابد. اینگونه بشریت از مصیبت کشتارگر فاشیستی رهایی یابد.