پ.ک.ک: کارزار ١۵ آگوست ثمره‌ی اراده و ایمان به نیروی خود است

کمیته رهبری پ.ک.ک به مناسبت سی‌وچهارمین سالروز کارزار ١۵ آگوست بیانیه‌ای منتشر کرد. پ.ک.ک ضمن تبریک این روز تاریخی اظهار کرد:"در سی‌وپنجمین سال مبارزه مسلحانه امید ما به پیروزی و توان جنگیدن ما از هر زمان دیگری نیرومندتر است."

کمیته رهبری پ.ک.ک به مناسبت سی‌وچهارمین سالروز کارزار ١۵ آگوست بیانیه‌ای منتشر کرد. پ.ک.ک ضمن تبریک این روز تاریخی اظهار کرد:"در سی‌وپنجمین سال مبارزه مسلحانه امید ما به پیروزی و توان جنگیدن ما از هر زمان دیگری نیرومندتر است."

 

در پیام کمیته رهبری پ.ک.ک به مناسبت کارزار ١۵ آگوست ١٩٨۴ آمده است:"روحیه و خط‌مشی‌ای که ١۵ آگوست بر اساس آن شکل گرفت اکنون بیش از همیشه مورد نیاز است."

 

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان در آغاز بیانیه ضمن نامیدن کارزار ١۵ آگوست به عنوان میلاد خلق کردستان خاطرنشان کرده و می‌گوید که در سی و چهار سال گذشته بر مبنای خط‌مشی رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان جنگ آزادی‌خواهی بدون وقفه تداوم یافته و در سی‌وپنجمین سال مبارزه مسلحانه امید به پیروزی و اراده جنگیدن از هر زمان دیگری نیرومندتر است.

 

پ.ك.ك سپس عید ملی گریلا (١۵ آگوست) را به رهبر خلق کُرد، تمام گریلاهای کردستان، خلق میهن‌دوست کردستان و بشریت تبریک گفته و برای همگی در سال تازه آرزوی موفقیت نموده است. پ.ک.ک می‌گوید:"با یاد از فرمانده همیشه زنده رفیق معصوم کورکماز "عگید" از تمام شهیدان مبارزه آزادیخواهی خلق خود با احترام و منتداری یاد می‌کنیم. یکبار دیگر پیمان می‌بندیم که در سی‌و پنجمین سال مبارزه از میراث شهیدان صیانت به عمل آورده و به آرمان‌‌های آنان جامه عمل بپوشانیم."

 

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان در ادامه می‌افزاید:" جنگ بدون وقفه طی ٣۴ سال با راهبرد گریلایی در تاریخ کم‌سابقه است. بهمین دلیل خلق میهن‌دوست و دوستان خلق‌مان به ‌لازم است که به این جسارت، اراده و فداکاری خود ببالند. در سی و چهار سال اخیر در کردستان هر آنچه که با نام آزادی، دمکراسی، میهن‌دوستی و بشریت محقق شده باشد ثمره کارزار ١۵ آگوست ١٩٨۴ است."

 

پ.ک.ک سپس تشکیل ارتش آزادیخواهی خلق کردستان پس از کارزار ١۵ آگوست (١٩٨٧) و همچنین انقلاب آزادیخواهی زنان را خاطرنشان کرده و آنرا گام‌های عملی برای آفریدن ملت دمکراتیک در کردستان می‌نامد. پ.ک.ک می‌افزاید:"ارتش گریلا اکنون به نیرویی مبدل شده است که تمام بشریت را از شر فاشیسم داعش و آ.ک.پ/م.ه.پ محافظت می‌کند. اینگونه نیروی مبتکر، پیروز و قدرتمند گریلا به منصه ظهور رسید. آشکار شد که تمام ستمدیدگان با رویکرد گریلایی می‌توانند به پیروزی نائل شوند."

 

پ.ک.ک در ادامه به آرای عبدالله اوجالان رهبر خلق کُرد در مورد جنبش گریلا می‌پردازد و تئوری مدرنیته دمکراتیک را ناشی از تجارب بزرگ مبارزه آزادیخواهی کردستان توسط رهبر خلق کُرد عنوان کرده است. پ.ک.ک سپس ١۵ آگوست را مرحله‌ای تاریخی و سرشته شده با روحیه انقلاب، پیروزی و مقاومت می‌داند. پ.ک.ک از لزوم گسترش این شیوه مبارزه و تقویت هر چه بیشتر آن در شرایط امروزین سخن به میان آورده است.

 

کمیته رهبری پ.ک.ک ضمن یادآوری تلاش‌های رژیم فاشیست ترکیه برای تداوم عمر استعمارگری تصریح نموده که اکنون نیاز به کارزار‌هایی همچون ١۵ آگوست و روحیه پیروزی وجود دارد و لازم است که از تمام جنبه‌ها مقدمات آن فراهم شود.

 

 پ.ک.ک خاطرنشان کرده است:"بر مبنای خط مشی ١۵ آگوست بسیج عمومی اعلام کرده و مبارزه آزادیخواهی کردستان را برای فروپاشی فاشیسم حاکم گسترده‌تر نماییم. در تمام عرصه‌های اجتماعی، بخصوص جنبش‌های زنان و جوانان، همچنین نیروهای گریلا و عرصه سیاست دمکراتیک الزامی است که تمام نیروهای مبارز برای نابودی رژیم فاشیستی عمل کنند. لازم است نیروهای گریلا با راهکارهای نوین و تاکتیک‌های ابتکاری پاسخی شایسته رژیم فاشیستی را داده و موفق عمل نمایند."

 

پ.ک.ک از ١۵ آگوست به عنوان "کارزار گریلا" نام برده و جوانان کردستان را آفرینندگان ارتش گریلایی و حامی آن دانسته و در این راستا جوانان کردستان را به پیوستن به نیروهای گریلا و تقویت هر چه بیشتر آن فراخوانده است.

 

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان در پایان بیانیه تصریح کرده است: در سی‌و پنجمین سال مبارزه گریلایی مقاومت سراسری را بر مبنای خط‌مشی ١۵ آگوست علیه فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ گسترش دهیم و کردستان و رهبر آپو را آزاد نماییم و اینگونه به خاورمیانه روشنی بخشیم."