پ.ی.د: هدف دیدار ENKS و چاوش اوغلو از میان بردن ابتکار عمل اتحاد میهنی است

مجلس عمومی حزب اتحاد دمکراتیک  هدف از دیدار بین شورای میهنی کورد-سوریه (ENKS) و وزیر امور خارجه ترکیه را از میان برداشتن ابتکار عمل اتحاد میهنی نام برد.

حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) در  رابطه با دیدار بین نمایندگان ENKS و وزیر امور خارجه ترکیه بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این بیانیه حزب اتحاد دمکراتیک با اشاره به تاثیر این دیدار بر اتحاد ملی خلق کورد اظهار داشت: دیدار ENKS با وزیر فاشیست امور خارجه ترکیه که باعث و بانی آزارها و دردهای خلق ماست، از تاثیری منفی بر ابتکار عمل فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک و نزدیک شدن گروههای سیاسی کورد برخوردار بوده است. ما می‌بینیم که هدف این دیدار از میان برداشتن ابتکار عمل فوق‌الذکر بوده و با این اقدام ENKS با واکنش خلق روبرو می‌شود. ما تاکید می‌کنیم که خلق کورد اکنون به هوشیاری دست یافته است و دیگر به کسانی که اشتباهاتشان را تکرار کنند، بیش از این بخشش نخواهد کرد.

حزب اتحاد دمکراتیک در این رابطه اعلام کرد که امروز، در مناطق آنها، نیاز به اتحاد و اتخاذ یک موضع مشترک و شفاف علیه نیروهای اشغالگر و فاشیست احساس می‌شود، اما مذاکره و گفتگو با نیروهای اشغالگر بدین شیوه، در راستای منافع نیروهای اشغالگر است.

از حزب اتحاد دمکراتیک خطاب به خلق: هوشیار باشید

حزب اتحاد دمکراتیک در پایان بیانیه خود از خلق خواسته است که: از خلقمان می‌خواهیم که در مقابل بازی‌ها و توطئه‌هایی که علیه آنان، از سوی نیروهای فاشیست در حال انجام است، هوشیار بوده و از طریق مبارزه مشترک برای مناطق اشغال شده، صفوف خود را منسجم نمایند.