پایان دو دوره آموزش نومبارزان زن در روژاوا

​​​​​​​آکادمی شهید بریوان دو دوره آموزشی ویژه نومبارزان زن را به پایان رساند. این دوره برای آموزش نظامی زنان کرد و عرب اختصاص یافته بود

زنان نومبارز کرد و عرب در دو دوره آموزش نظامی که به نام‌های دوره شهید آمارا و دوره شهید بارین نامگذاری شده بود پس از ۴۵ روز آموزش خود را به پایان رسانده و به یگان‌های مدافع زنان پیوستند.

 

روکن عفرین فرمانده ی.پ.ژ در مراسم اختتامیه شرکت کرده و سخنانی ایراد کرد. عفرین اظهار کرد:"ما پایان موفقیت‌آمیز آموزش هر دو دوره را به رهبر آپو، شهیدان و رفقایی که در اعتصاب غذا بسر می‌برند تبریک می‌گوییم و برای تمام رفقای تازه آرزوی موفقیت داریم."

 

این فرمانده ی.پ.ژ در ادامه خاطرنشان کرد که ی.پ.ژ پس از نابودی داعش به مبارزه علیه ذهنیت داعشی ادامه خواهد داد.

 

روکن عفرین با اشاره به اعتصاب غذای فعالان، سیاستمداران و زندانیان در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد گفت:"اراده و عزم لیلا گووَن به سمبل ما بدل شده و از این رو مبارزه خویش را بر این اساس پی می‌گیریم."

 

وی سپس به اهمیت این دو دوره آموزشی اشاره کرد:"برای اینکه خودانتقادی صحیحی از سوی زنان در برابر اعتصابگران غذا داده باشیم لازم است که برای خودشناسی بیشتر تلاش کنیم و سیستم اقتداطلب کنونی را از میان برداریم. این امر با خودآموزشی و درک به حقیقت خویش میسر است. در این راستا برای تمام رفقا آرزوی پیروزی داریم."

 

پس از سخنان روکن عفرین مراسم پایان دوره با سردادن شعارهای "زنده‌باد رهبر آپو" و "زندگی بدون رهبری محال است" به پایان رسید.

 

شیرین رستم یکی از مبارزانی که در این دوره آموزشی شرکت کرده بود به خبرگزاری فرات گفت: ما آموزش‌های سیاسی، فکری و نظامی را طی کردیم. من با رفقای فراوانی از طیفهای جامعه آشنا شدم و آموزشمان را با موفقیت به پایان رساندیم. توان خود را برای مشارکت فعالانه در وظایف سازمانی به کار می‌گیریم و افکار رهبر آپو را مبنای زندگی خویش قرار داده‌ انتقام خون رفقای شهید را خواهیم گرفت."

 

هبون منبج یک مبارز دیگر هم گفت:"رفقای گرانقدر فراوانی جان خود را فدای آزادی رهبری کرده‌اند، این موضوع تأثیر شگرفی بر من نمود و به همین دلیل به مبارزان ملحق شده‌ام. در این دوره با رفقای ی.پ.ژ آشنا شدم. تجارب بسیاری را کسب کرده‌ام و تا پایان زندگی افکار و اندیشه‌های رهبری را روشنایی راه خود می‌دانم."

 

همچنین آرین عاموده مبارز دیگری گفت:"به نیروهای ی.پ.ژ ملحق شدم. از این روی سعی خواهم کرد که به کمک زنانی بشتابم که به آزادی نیازمندند. تلاش خواهم کرد که برای آزادی فیزیکی رهبری مبارزه کنم. اکنون دریافته‌ام که راه خودشناسی برای یک زن همانا آشنایی با افکار و ایده‌های رهبر آپوست."

 

مراسم با شادی و پایکوبی مبارزان زن به پایان رسید.