پلیس رژیم ترک جوانان کردستانی را به مواد مخدر معتاد می‌کنند

​​​​​​​از شهر آمَد شمال کردستان خبر می‌رسد که خرید و فروش مواد مخدر هر روز گسترده‌تر می‌شود، رژیم ترکیه از تجارب جمهوری اسلامی ایران در گسترش اعتیاد مابین جوانان کردستانی استفاده می‌کند

از شهر آمَد شمال کردستان خبر می‌رسد که خرید و فروش مواد مخدر هر روز گسترده‌تر می‌شود، رژیم ترکیه از تجارب جمهوری اسلامی ایران در گسترش اعتیاد مابین جوانان کردستانی استفاده می‌کند. ر.ه از جوانان اهل آمَد به خبرگزاری فرات گفت که پلیس ترکیه طبق برنامه از پیش تعیین شده جوانان میهن‌دوست کردستان را به دزدی و بکارگیری مواد مخدر تشویق می‌کنند.

 

از محله‌های شهیدلک و بنوسن بخش ینی‌شهیر و محله اسکندرپاشا در بخش سور آمَد که هواداران و خانواده گریلاهای کردستان در آنها اسکان دارند گزارش‌های متعددی از افزایش فعالیت‌های پلیس ترک در دزدی، استفاده و خرید و فروش تریاک منتشر می‌شود. ر.ه (٢۵ ساله) یک سال پیش توسط پلیس‌های ترک یاد گرفت که چگونه دزدی کند. وی به خبرگزاری فرات گفت که پلیس‌های مرکز فرماندهی پلیس در شهیدلک به جوانان دزدی و استفاده از تریاک را یاد می‌دهند.

آشکارا تریاک را در اطراف مدرسه می‌فروشند

ر.ه می‌گوید که حوالی عصر عناصر پلیس در محله‌های شهیدلک و بنوسن و همچنین محله اسکندرپاشا در حال خرید و فروش تریاک هستند. این جوان با یادآوری اینکه سال پیش از سوی پلیس دزدی را یاد گرفته می‌گوید:"آنان به من گفتند که از ه.د.پ و سیاست فاصله بگیر. من را تشویق کردند تا در محله‌هایی که میهن‌دوستان در آن ساکنند دزدی کنم و در اطراف مدارس هم تریاک به بچه‌ها بفروشم. آنان از من خواستند تا در مورد خانه‌هایی که به دزدی آنها می‌رویم با هم هماهنگی داشته باشیم."

 

پلیس‌ها استفاده از تریاک را به من یاد دادند

آ.ک یکی دیگر از جوانان آمَد می‌گوید که پلیس‌های رژیم ترک در روز روشن به فروش تریاک در اطراف مدارس این مناطق می‌پردازند. وی می‌گوید:"در دست کودکان ٩ -١٠ سال می‌توان تریاک دید، سال ٢٠١۶ پلیس در محله اسکندرپاشا به من تریاک دادند، خود پلیس به ما تریاک می‌رساندند و تنها خواسته آنان هم دوری گرفتن ما از سیاست بود. پلیس‌ها اکنون از ما می‌خواهند که به دزدی خانه‌های مردم برویم، پلیس‌ها خانه‌هایی را که باید از آنان دزدی کنیم به ما نشان می‌دهند."