کنفدرالیسم جوامع کوردستان: خلقمان به یاری زلزله‌زدگان بشتابد!

​​​​​​​ک.ج.ک در رابطه با زلزله‌زدگان خوی در بیانیه‌ای گفت:"بدون آنکه از حکومت درخواست همکاری کنند، خلقمان باید با سازمان‌هایش به یاری نیازمندان بشتابد."

ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان در رابطه با زلزله منطقه خوی در روژهلات کوردستان بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه ریاست مشترک ک.ج.ک به شرح زیر است:

"در شهرستان خوی واقع در روژهلات کوردستان زمین لرزه‌ای روی داد و بر منطقه وان و مناطق اطراف آن نیز تاثیر گذاشت. الباک و قلقلی و سرای نیز بر اثر این زلزله لرزیدند. به دلیل این زمین لرزه در روژهلات کوردستان دهها تن مجروح شدند و تاکنون خبر جان باختن کسی منتشر نشده و شمار قربانیان احتمالی مشخص نیست. در الباک ۱۰ تن جان باخته‌اند و تعداد زیادی هم مجروح شده‌اند. به خانواده‌ی جان‌باختگان تسلیت می‌گوییم و امیدواریم مجروحین نیز هر چه زودتر سلامت خود را بدست آورند.

به دلیل آنکه دولت در حد نیاز برنامه و آمادگی ندارد، در زمان رخ دادن فجایع و زلزله‌ها نمی‌تواند نیازهای مردم را برآورده کند. در چنین شرایطی باید مردم سریعا خود را سازماندهی کنند و به آسیب‌دیدگان یاری برسانند. خلق کورد واجد فرهنگ اجتماعی در این زمینه است. زمانی که فاجعه‌ای رخ می‌دهد خلقمان مسئولیت اجتماعی و اخلاقی خویش را به انجام می‌رساند.

می‌دانیم که به دلیل سرمای زمستان اکنون شرایط دشواری وجود دارد. به همین دلیل باید خلقمان به کسانی که خانه‌هایشان تخریب شده است، کمک کنند. اتحاد جامعه می‌تواند همه‌ی دردها را درمان کند. به همین دلیل باید اتحاد و همکاری توسط خلقمان انجام شود. باید بدانیم، که نیروی اتحاد جامعه از نیروی حکومت بیشتر است.

خلقمان هم در روژهلات کوردستان و هم در باکور کوردستان به همراه سازمان‌ها باید به کمک زلزله‌زدگان بشتابند. خلقمان از مردم خود و همسایگان خود انتظار کمک و همکاری دارد نه از حکومت.

مشخص است که خسارات در روژهلات کوردستان بیشتر است. باید خلقمان در روژهلات کوردستان به صورت متحد به زلزله‌زدگان کمک کنند.خلقمان در همه‌ی بخش‌ها و در خارج از وطن نیز باید به آسیب دیدگان کمک کنند.

کاپیتالیسم خواهان نابودی زندگی اجتماعی است و این مسئله حمله‌ به فرهنگ، روشنفکری، اخلاق و وجدان خلق می‌باشد. خلق کورد در طول تاریخ در مقابل فردگرایی و مادی‌گرایی زندگی اجتماعی را برگزیده و با تکیه بر آن بایست به مقاومت ادامه دهد. خلقمان می‌تواند با مقاومتی بزرگ تاثیر همه‌ی فجایع را کم کند.

یکبار دیگر به خانواده‌ی جان‌باختگان زلزله تسلیت می‌گوییم و امیدواریم مجروحان هر چه سریعتر سلامتی خود را بدست آورند."