گران شدن و نایاب شدن کالاهای اساسی در ایران

با کاهش ارزش ریال در مقابل دلار و بحران اقتصادی موجود که در حال نابودی اقتصاد ایران است کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به شدت گران شده است

با کاهش ارزش ریال در مقابل دلار و بحران اقتصادی موجود که در حال نابودی اقتصاد ایران است کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به شدت گران شده است

 

در حالی که آمارهای دولتی نرخ تورم را زیر ١٠ درصد اعلام می‌کنند اما قیمت بسیاری از کالاها دو تا سه برابر افزایش داشته است، سایر کالاها نیز افزایش قیمتی بالای ۴۰ درصد را به خود دیده‌اند.

 

در این میان هر روز خبر از نایاب شدن یکی از محصولات مورد نیاز مردم به گوش می‌رسد.

 

دیروز خبر نایاب شدن پوشک بچه و نوار بهداشتی و تعطیل شدن کارخانه‌های تولیدی آن به دلیل نبود مواد اولیه در صدر اخبار قرار داشت.

 

امروز خبر از کمبود شیر خشک و احتمال سهمیه بندی آن در آینده به گوش می‌رسد.

 

دیروز در مجلس طرحی تصویب شده که کالاهای اساسی در قالب بسته‌هایی با نرخ دولتی به مردم عرضه شود، بر این اساس با بازگشت به گذشته احتمال کوپنی شدن کالاها در ایران وجود دارد.

 

امروز تصاویری از شهرهای مختلف از جمله ایلام منتشر شد که مردم برای خرید گوشت با نرخ دولتی در صف‌های طولانی منتظر هستند.

 

تازه‌ترین خبرها از نایاب شدن روغن خودرو خبر می‌دهند. بر اساس این گزارشها روغن موتور ۴۰ درصد گران شده و علاوه بر گرانی نایاب نیز شده است و مردم با مشکل اساسی مواجه هستند.

 

گرانی کالاها بویژه مواد غذایی و دارویی مردم را در تنگنا قرار داده است. سبد غذایی مردم هر روز کوچکتر و مردم فقیرتر میشوند. بسیاری قادر به تامین هزینه‌ی خوراک خود نیستند و سوء تغذیه و گرسنگی گریبانگیر درصد بسیاری از خانواده‌هاست. با تمام این اوصاف حکومت ایران همچنان از پذیرش لزوم تغییر در نگرش به بحران‌های جاری سر باز می‌زند و از سوی دیگر منابع موجود را هم برای سرکوب هر چه بیشتر و دامن زدن به بحران‌های منطقه صرف می‌کند.