ی.ب.ش: در برابر حملات رژیم ترک سر فرود نخواهیم آورد

مرکز فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال با اشاره به قتل غیر نظامیان توسط دولت ترکیه گفت: "ی.ب.ش و ی.ژ.ش نیروهایی نیستند که در برابر حملات سر فرود آورند." فرماندهی از دولت‌های ائتلاف ضد داعش و عراق خواست تا به وظایف خود عمل کنند

مرکز فرماندهی ی.ب.ش در ارتباط با حمله دولت ترک بیانیه‌ای صادر کرد. بیانیه توسط سخنگویان ی.ب.ش "زردشت شنگالی" و "آخین ایزدخان" قرائت شد.

 

در بیانیه آمده است:

'در حمله هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشد، شهروندان به قتل رسیدند'

"دره شیلو که در کنترل یگانهای ی.ب.ش می‌باشد توسط جنگنده‌های ارتش ترک بمباران شد. دولت ترک ١٧ نقطه را بمباران کرده که موجب جانباختن سە غیرنظامی شد. جانباختگان از اهالی پناهنده کوبانی بودند که به شنگال کوچ کرده‌اند، هر سه جانباخته حین کار در آسیاب آبی به شیوه‌ای وحشیانه به قتل رسیده‌اند. قبل از هر چیز به خانواده جانباختگان مراتب تسلیت خود را اعلام می‌کنیم.

 

دره شیلو منطقه‌ای مسکونی است و هیچ نیرویی نظامی از یگانهایمان در آنجا مستقر نیستند. در این منطقه پیشاهنگ جامعه ایزدی "ذکی شنگالی" در مراسم گرامیداشت جشن ١۵ آگوست به شهادت رسید. ذکی شنگالی برای تامین آب شرب جامعه ایزدی در این منطقه پروژه تولید آب را احداث کرده بودند. شهروندان در این کارگاه مشغول کار بودند. در این حمله هیچ کدام از اعضایمان شهید و یا زخمی نشده‌اند.

 

ارتش ترک با برنامه‌ریزی به شنگال حمله می‌کند، چرا که حملات در عید مقدس ایزی صورت گرفت. ١۵ آگوست ذکی شنگالی پیشاهنگ و عضو شورای مدیریتی جامعه ایزدی در مراسم سالگرد قتل‌عام روستای کوچو به شهادت رسید. همچنین در روز عید ایزی شنگال را بمباران کردند. این خود آشکار می‌سازد که رژیم ترک طبق برنامه جامعه ایزدی را هدف حملات خویش قرار داده است. مقابل دیدگان همگان یکبار دیگر اراده خلق ایزدی هدف حمله قرار گرفته است. دولت ترک در توهم عثمانی‌گری است.

 

'ی.ب.ش و ی.ژ.ش چنان نیرویی نیستند که در مقابل حملات تسلیم شوند'

رژیم ترک و نیروهای منطقه‌ای باید نیک بدانند که ی.ب.ش و ی.ژ.ش نیروهایی نیستند که سر تسلیمیت فرود آورند. ما با اراده، ایدئولوژی و فلسفه بر خاک مقدسمان و شهیدان و خلق ایزدی سوگند یاد کرده‌ایم تا از جامعه خود در برابر خطرات محافظت کنیم.

 

به افرادی که در خدمت دشمن هستند هشدار داده شد

برخی از جریان‌های سیاسی و فرماندهانی که خویش را ایزدی قلمداد می‌کنند اقدام به صدور بیانیه‌ می‌کنند. اعلام میداریم آنان که طبق سیاست‌های اشغالگران رفتار کنند به دشمنان خدمت می‌رسانند. باید هشیار باشند تا کنار آنانی که در ریختن خون ایزدی‌ها دست دارند قرار نگیرند. درهای ما به روی آنان باز است. آنان در چنگال نابودی دشمن قرار گرفتند، آنان را وادار به تسلیمیت می‌کنند. باید قبل از هر کاری به ماهیت خویش برگردند.

 

پ.ک.ک از شنگال خارج شده است. آنانی که به این بهانه شنگال را بمباران می‌کنند نیک بدانند که؛ ما همچون ی.ب.ش و ی.ژ.ش که در مرحله قتل‌عام بر جامعه ایزدی تأسیس شدیم، مدافعان شنگال هستیم. چنین حملاتی را نخواهیم پذیرفت. هر نیرو و یا فردی در کنار مهاجمان قرار دارد باید از سیاست‌های خویش دست بردارد.  ما تمام مسائل مابین خویش را می‌توانیم با گفتگو حل کنیم، درهای گفتگو با آنان باز است.

 

فراخوان به دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش

دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی باید از آسمان شنگال در مقابل هجوم دولت ترک محافظت کند. لازم است در برابر حملات نابودگرانه رژیم فاشیست ترک موضع خود را نشان دهند.  بیانیه وزارت خارجه عراق کافی نیست.  لازم است قتل‌عام سال ٢٠١۴ بر خلق ایزدی به رسمیت شناخته شود. برای جلوگیری از تکرار قتل‌عام لازم است عرصه هوایی شنگال را بر ترکیه ببندند.

 

از خلقمان می‌خواهیم در هر شرایطی از حملات را قویا محکوم کنند. از جامعه ایزدی می‌خواهیم از خاک مقدس و وطنمان شنگال تا آخرین نفس دفاع کنند."