یورش پلیس به اعتصاب غذا کنندگان در شهر آمَد؛ ٢۵ زن دستگیر شدند

​​​​​​​فعالان جنبش زنان آزاد-ت.ژ.آ در دفتر حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر آمد برای سه روز دست به اعتصاب غذا زده بودند. در یورش نیروهای پلیس به این ساختمان دست‌کم ٢۵ زن دستگیر شدند

اعتصاب غذا توسط ٢۵ فعال جنبش زنان آزاد از صبح امروز (دوشنبه) آغاز شده بود. زنان در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و برای همبستگی با لیلا گووَن نماینده ه.د.پ دست به اعتصاب غذای سه روزه زده بودند. نیروهای پلیس رژیم ترک به زنان اعتصاب کننده حمله کردند.

 

اعلام شد که پس از آغاز اعتصاب غذا نیروهای سرکوبگر رژیم ترک اطراف ساختمان را با خودروهای آب‌پاش و زرهی محاصره کرده و سپس به داخل ساختمان یورش کرده‌اند.

زنان اعتصاب کننده در حین یورش تبهکاران پلیس شعار "ارعاب نمی‌تواند ما را از راهمان پشیمان کند" سردادند. پلیس ٢۵ زن را دستگیر کرده‌اند. زنی هشتاد ساله به نام مقبوله در میان دستگیرشدگان است. تبهکاران پلیس در حین دستگیری زنان را مورد شکنجه قرار دادند.

 

مادر ٨٠ ساله هم دستگیر شد

پس از یورش تبهکاران پلیس و دستگیری اعضای جنبش زنان آزاد بیانیه‌ای برای افکار عمومی صادر شد

 

ناشیده توپراک رییس مشترک حزب مناطق دمکراتیک- د.ب.پ/ آمد خاطرنشان کرد که مادر ٨٠ ساله هم در میان دستگیرشدگان است و حتی به مادران دستگیرشده اجازه داده نشده که کفش‌های خود را بپا کنند.

 

رمزیه توسون نماینده ه.د.پ/آمد انزجار خود را از حمله نیروهای پلیس رژیم ترک ابراز کرده و خواستار پایان دادن فوری حصر اوجالان شد.

 

طبق اطلاعات کسب شده زنان دستگیرشده اعلام کردند که به اعتصاب غذای خود در بازداشت همچنان ادامه خواهند داد.