۱۲ هزار و ٨۹۷ کودک در سیستان و بلوچستان دچار سوء تغذیه هستند

​​​​​​​موسی آبتن رئیس اداره‌ی درمان کمیته ی امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که تعداد ۱۲ هزار و ٨۹۷ کودک که به سوءتغذیه مبتلا هستند در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند.

بنا به سخنان رئیس اداره‌ی درمان کمیته ی امداد استان سیستان و بلوچستان  تعداد ۱۲ هزار و ٨۹۷ کودک که به سوءتغذیه مبتلا هستند در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده‌اند.

 

به گفته‌ی وی این کودکان توسط مرکز بهداشت استان شناسایی شده و به کمیته امداد معرفی میشوند.

 

به گفته‌ی آبتن استان سیستان و بلوچستان در پایین ترین سطح بهداشتی قرار دارد و محرومیتهای اقتصادی، پایین بودن سطح درآمد مردم، تغذیه ی نامناسب در دوران بارداری و همچنین پس از آن سبب کاهش رشد کودک میشود.

 

آبتن گفت: کودکان شناسایی شده تحت یک کمک ۶ ماهه قرار میگیرند و به آنها بسته های غذایی شامل برنج، تن ماهی، حبوبات، شیر، پنیر، تخم مرغ، ماکارونی داده می‌شود. معمولا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کودکان بهبود می‌یابند و از چرخه ی حمایت خارج می‌شوند در غیر اینصورت یک دوره ی ۶ ماهه ی دیگر به آنها بسته ی حمایتی داده می‌شود.

 

این آمار تنها مربوط به کودکانیست که توسط مراکز بهداشت شناسایی شده و معرفی می‌شوند، اما آمار واقعی بسیار بیشتر از این تعداد است.

 

استان سیستان و بلوچستان یکی از مهروم ترین استانهای ایران است که رژیم ایران هرگز در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم در این مناطق اقدامی نکرده است و با تمامی اعتراضات و درخواستهای آنها با خشونت و گلوله و اعدام پاسخ داده است.