بسی ارزینجان: تقسیم‌کنندگان کوردستان تاکنون مخالف موقعیت سیاسی کوردها در خاورمیانه‌‌اند

بسه ارزینجان در گفتگو با خبرگزاری فرات گنجاندن نام حزب کارگران کوردستان در فهرست تروریستی غرب را تلاشی برای جلوگیری از دستیابی کوردها به موقعیتی سیاسی در خاورمیانه عنوان کرد.

بسی ارزینجان عضو شورای هماهنگی کنفدرالیسم جوامع زنان کوردستان (ک.ژ.ک) گنجاندن نام پ.ک.ک در فهرست سازمان‌های تروریستی را یک شرم بشری خواند و ضـمن برشمردن نام کشورهای غربی عامل تقسیم خاک کوردستان به چهار بخش در یک قرن اخیر گفت نگاه استعماری به خلق کورد تاکنون تغییر نیافته است.

وی به عدم شناسایی حقوق فرهنگی و زبان مادری کوردها و نپدیرفتن حق خودمدیریتی کوردها از سوی ترکیه اشاره کرد و گفت با این وجود آمریکا و کشورهای اروپایی که ثروت خود را از غارت مناطقی چون کوردستان به دست آورده‌اند همچنان نام پ.ک.ک را در فهرست تروریستی حفظ کرده و ناتو در برابر کوردها از ترکیه دفاع می‌کند.

عضو شورای هماهنگی ک.ژ.ک به میل قدرت‌های جهانی برای تعامل با کوردهای نوکر و سرکوب خشونت‌بار کوردهای آزاد جلب توجه کرد و با اشاره به برخورداری پ.ک.ک از یک اعتبار بزرگ بین‌المللی به ویژه پس از مبارزەی با داعش گفت بسیاری روشنکر، فیلسوف، نویسنده، روزنامه‌نگار و سیاستمدار در سراسر جهان خواستار رفع اتهام غیر وجدانی و غیر اخلاقی هستند که حکومت‌ها به پ.ک.ک زده‌اند.

بسی ارزینجان همچنین به سالروز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان که یک هفته پیش در ٢۵ نوامبر برگزار شد اشاره داشت و گفت: "زنان بیش از بقیه تحت تأثیرات مخرب بحران‌های زیست‌ محیطی، ملی، طبقاتی و جنسیتی در جهان قرار دارند. دلیل توسعه ابعاد مبارزه زن در مقایسه با دورەهای گذشته همین بوده که زنان بیش از پیش در پی راهی برای رفع مشكلات می‌گردند. از جمله مبارزه ما به نقطه مهمی رسیده و انقلاب زن که نمونه آن را در روژاوا می‌بینیم در حال گسترش به سایر نقاط کوردستان و خاومیانه به عنوان یک دستاورد جهانی است.

وی تأکید کرد پایان یافتن خشونت علیه زنان قبل از هر چیز در گروی پیشبرد آگاهی زن در زمینه دستیابی به توان دفاع از خویش و تشکل‌یابی در جامعه بوده و مهم است که در معیارهای ایدئولوژی تهائی زن ژرف‌اندیشی شود.