فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کوردستان: در حملات آسوس هیچ خسارتی به نیروهای ما وارد نشد

فرماندهی ی.‌ر‌.ک به قیام سراسری در شرق کوردستان و ایران اشاره کرده و نوشته است رژیم ایران در جریان سرکوب قیام مردمی ده‌ها نفر را به شهادت رسانده و به احزاب روژهلات نیز حمله می‌کند.

فرماندهی یگانهای مدافع شرق کوردستان درباره حملات هوایی دیروز حکومت اشغالگر ترکیه به منطقه آسوس در یک بیانیه اعلام کرد خسارتی به نیروهای آن وارد نشده است. ی.‌ر.‌ک به همزمانی حملات دو حکومت ایران و ترکیه جلب نظر کرده است.

در بیانیه فرماندهی ی.‌ر.ک آمده است: "همانطور که افکار عمومی می‌داند، در ماه‌های اخیر تهاجم اشغالگرانه به کوردستان افزایش یافته است. در برابر اشغالگری حکومت ترکیه، گریلاهای کوردستان در زاپ، آواشین و متینا مقاومت بزرگی انجام داده و اشغالگری ترکیه را مستأصل و ضعیف کرده‌اند. اشغالگری ترکیه از روی بیچارگی به چهار بخش کوردستان حمله می‌کند. بر این اساس نیروهای شرق کوردستان نیز بارها با حملات هوایی مواجه شده‌اند."

فرماندهی یگان‌های مدافع شرق کوردستان می‌افزاید: "دوشنبه ٢۶ سپتامبر در میان ساعات ٩ تا ١٧، دو فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان منطقه آسوس به پرواز درآمدند. در ساعات ١۵ تا ١۶ بعد از ظهر هواپیماهای جنگی ارتش اشغالگر ترکیه منطقه آسوس و اراضی روستای گلاله را پانزده بار بمباران کردند."

این بیانیه تصریح کرد هیچ خسارتی به یگان‌های شرق کوردستان وارد نشد، ولی باغات و مزارع مردم منطقه زیان دیدند.

فرماندهی ی.‌ر‌.ک در عین حال به قیام سراسری در شرق کوردستان و ایران اشاره کرده و نوشته است رژیم ایران در جریان سرکوب قیام مردمی ده‌ها نفر را به شهادت رسانده و به احزاب روژهلات نیز حمله می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: "ما نیروهای شرق کوردستان، قیام مردم خود در روژهلات و ایران را بحق می‌دانیم و حمله به غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم."

فرماندهی ی‌.ر‌.ک به حملات مرگبار اشاره کرده و به نیروهای امنیتی گوشزد می‌کند این اقدامات به نفع آنان نیست و می‌باید با پایان سرکوب، جلوی حق مردمی که دمکراسی می‌خواهند را بگشایند.

فرماندهی نیروهای مدافع شرق کوردستان، همزمانی حملات اشغالگرانه ترکیه و ایران را موجب ایجاد ظن و گمان نزد خلق کورد دانسته و از عموم مردم کوردستان می‌خواهد هوشیارانه به تحولات حساس واکنش نشان دهند.