نیروهای مدافع خلق اسامی ۵ گریلای شهید حملات شیمیایی ارتش ترکیه را منتشر کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای اسامی ۵ گریلا را که در منطقه تپه جهنم عرصه زاپ در حملات شیمیایی ارتش ترکیه به شهادت رسیده بودند اعلام کرده و می‌افزاید:"این رفقا علیه حملات دشمن قلب و جسم خود را به سنگر صیانت از خاک کوردستان مبدل کردند و قهرمانانه ایستادند."

 

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اسامی ۵ گریلای جانباخته در حملات شیمیایی ارتش ترکیه را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"حملات دولت اشغالگر ترک به جنوب کوردستان که از ١۴ آپریل آغاز شده بودند، در منطقه زاپ با مقاومت حماسی گریلاهای آزادی کوردستان مواجه شده و آستانه شکست می‌باشند. رفقای ما در منطقه تپه جهنم عرصه زاپ از روز نخست حملات اشغالگرانه با تمام توان خویش از تونل‌های جنگ استفاده کردند. همچنین تیم‌های سیار ما ضربات سنگینی را بر اشغالگران تحیمل کردند. ارتش اشغالگر ترک به جنایت جنگی دست زده و از هر روش ضدانسانی در حملات بهره گرفت. رفقایما در سنگرهای جنگ با اراده آپویی به حملات دشمن پاسخ دادند و مانع پیشروی دشمن شدند. رفقای ما حدود دو ماه است که مقاومت بی‌مانندی را در تپه جهنم در پیش گرفته و به تمامی جهانیان نشاندادند که روحیه فدایی آپویی در مقابل هیچ نیرویی سر تسلیم خم نمی‌کند و این واقعیت را با ایستادگی خویش به اثبات رساندند. هوالان ما هر قطره از خون خویش را برای تحقق آزادی خلقمان صرف کردند و در هر لحظه از زندگی خویش دشمن را شکست دادند. ارتش فاشیست ترکیه که یارای ایستادگی در مقابل عزم نستوه گریلایی را نداشت صدها بار از سلاح‌های شیمیایی، بمب‌های ممنوعه، مواد منفجره، هواپیماهای جنگنده و بالگردهای تهاجمی در حمله به مناطق مقاومت بهره گرفت و به هر شیوه‌ی ناجوانمردانه‌ای دست زد.

فرماندهان گرامی ما هوالان زنار، دستان، دیانا، هبون و سردَم در مقابل حملات دشمن قلب و جسم خود را به سنگر مبدل کردند و مقاومتی تاریخی را از خود نشان دادند، در حملات شیمیایی دشمن به شهادت رسیدند. در مقابل حملات ارتش استعمارگر ترکیه نرمش نشان ندادند و به سمبل‌های کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس مبدل شدند. مقاومت و تجارب بزرگ این رفقای قهرمان روشنایی‌بخش تمامی رفقا و در این مقاومت تعیین کننده بود.

فرماندهان فدایی ما هوال زنار، دستان، دیانا، هبون و سردم با مقاومت خویش ضامن آزادی خلقمان شدند. مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده‌های گرامی این رفقا و آحاد خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم.

جزئیات شناسنامه هوالان شهید به شرح زیر است؛

   نام و نام خانوادگی: زنار خلیل عثمان

   کد سازمانی: زنار گولجان آمانوس

   محل و سال تولد: گرکه‌لگه

   نام مادر – نام پدر: رفیقه - خلیل

  تاریخ و محل شهادت: ژوئن ٢٠٢٢ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: سمرا کالن

   کد سازمانی: دستان تندورک

   محل و سال تولد: آگری

   نام مادر – نام پدر: منیره - غالب

  تاریخ و محل شهادت: ژوئن ٢٠٢٢ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: زهرا یشیل‌تپه

   کد سازمانی: دیانا نورشین

   محل و سال تولد: بدلیس

   نام مادر – نام پدر: فرضیه - دورموش

  تاریخ و محل شهادت: ژوئن ٢٠٢٢ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: احمد آکن

   کد سازمانی: هبون دیرک

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: خالصه - خدر

  تاریخ و محل شهادت: ژوئن ٢٠٢٢ / زاپ

   نام و نام خانوادگی: محمد شنول اینجی

   کد سازمانی: سردَم شورش

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: ثریا – محمد صدیق

  تاریخ و محل شهادت: ژوئن ٢٠٢٢ / زاپ

زنار گولجان آمانوس

 

 

دستان تندورک

 

دیانا نورشین

 

هبون دیروک

 

 

ه.پ.گ در ادامه به شیوه‌ای مبسوط از مبارزات پنج شهید عرصه زاپ تجلیل به عمل آورده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.