نیروهای مدافع خلق کوردستان: فرمانده اولاش درسیم به شهادت رسید

ه.پ.گ اعلام کرد، فرمانده اولاش درسیم در یک حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در مناطق حفاظت شده‌ی میدیا شهید شد و وعده داد، به مانند همیشه پرچم مبارزات را برافراشته نگه خواهیم داشت.

در این بیانیه آمده است: فرمانده اولاش درسیم یکی از فرزندان شجاع درسیم و کوردستان روز ۹ ژوئن/ ١٩ خرداد در بمباران دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده است. به همین مناسبت به همه‌ی گریلاهای آزادی، خلق کوردستان، خانواده‌ی این رفیق و مردم درسیم و همه‌ی خلق کورد تسلیت می‌گوییم. عهد خود را دوباره می‌کنیم که در حضور اولاش درسیم با پایبندی به خط شهدا از دشمنان انتقام بگیریم.

جزئیات شناسنامه شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: اولاش دوغان

   کد سازمانی: اولاش درسیم

   محل و سال تولد: درسیم

   نام مادر – نام پدر: حکیمه - اشرف

  تاریخ و محل شهادت: ٩ ژوئن ٢٠٢١ / مناطق حفاظتی میدیا

همچنین آمده است: رفیق اولاش درسیم در سال ۱۹۷۸ در درسیم در خانواده‌ای زحمتکش و تنگدست متولد شد. وی با درد و رنج فاجعه‌ی درسیم و داستان مقاومت هزاران قهرمان بی‌نام بزرگ شد و بی‌عدالتی و ظلم علیه علوی‌ها و مردم درسیم را هرگز از یاد نبرد. به همین دلیل علیه دولت موضع گیری کرده و هرگز وارد سیستم آن نشد. رفیق اولاش حقیقت مبارزات پ.ک.ک را دید و تصمیم گرفت به صفوف پ.ک.ک بپیوندد.

در ادامه آمده است: در سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۲ در زمانی که فرصت بسیار کم بود و حملات دشمن بسیار زیاد بودند، در کوهستان‌های درسیم به مبارزه پرداخت. وی درس و تجربه‌ی بسیاری به دست آورد و در سال ۲۰۰۲ به عنوان فرمانده به مناطق حفاظت شده‌ی میدیا آمده و در عرصه‌های خنیره، قندیل و زاپ فعالیت نمود، در سال ۲۰۰۶ به درسیم بازگشت و تا سال ۲۰۱۴ به عنوان عضو فرماندهی ایالت درسیم در آن جا بود. در سال ۲۰۱۴ دوباره به مناطق حفاظت شده‌ی میدیا بازگشت و پس از آموزش به عنوان عضو فرماندهی تا لحظه‌ای که به شهادت رسید، به وظایف خود ادامه داد. وی در روز ۹ ژوئن سال ۲۰۲۱ زمانی که درحال انجام وظیفه بود، در یک حمله هوایی نیروهای اشغالگر ترکیه به شهادت رسید.

طی مدت ۲۴ سال مبارزات خود از جنگاور آپویی تا فرماندهی، وظایف بسیاری را به عهده گرفت و در هر سطحی به شیوه فدایی به کارها می‌پرداخت. رفیق اولاش با زندگی و و مبارزات خود به نمونه یکی از فرماندهان همیشه زنده تاریخ مبارزاتمان تبدیل خواهد شد. مردم درسیم و کوردستان، جوانان، رفقا و همه او را به عنوان سنبل مبارزات خود قرار داده و پرچم مبارزات را بلند می‌کنیم. اهداف زندگی سوسیالیستی، آزاد و دمکراتیک برای خلق کوردستان و همه‌ی خلق‌ها محقق خواهد شد.