تایید خبر تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به دختر نوجوان بلوچ

امام جمعه راسک خبر تجاوز یک فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر نوجوان بلوچ را تأیید کرد.

مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه راسک ضمن تایید خبر تجاوز فرمانده انتظامی چابهار به یک دختر نوجوان بلوچ خواستار آن شد که "هر چه سریع‌تر این مامور متجاوز به سزای اعمال ننگین خود برسد".

سرهنگ ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی چابهار متهم به تجاوز به دختری ۱۵ ساله شده اما تاکنون واکنشی نشان نداده است.

خانواده دختر نوجوان بلوچ از سوی مأموران امنیتی تهدید شده‌اند بیانیه مولوی نقشبندی را تکذیب کنند. گزارش‌های تکمیلی از حصر خانگی این دختر توسط اطلاعات خبر می‌دهند.

حبیب‌الله سربازی فعال سیاسی بلوچ در گفتگو با کمپین فعالین بلوچ از فشار اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بر مولوی فتحی محمد پدر حافظ عبدالغفار نقشبندی برای تکذیب بیانیه پسرش خبرداده و می‌افزاید:"زمانی نیروهای امنیتی این پدر و پسر را بدون هیچ توجیه قضایی بازداشت کردند و زیر شکنجه های طاقت فرسا پسر را وادار کردند که علیه پدر ویدیو بدهد و تصور ارگان های امنیتی این است که بار دیگر با فشارها و شکنجه میتوانند به خواسته های نامشروع خود برسند."

آقای سربازی همچنین افزود: "مساله تجاوز به دختر چابهاری با هویت ماهو، چیزی نیست که صرفا تایید یا تکذیب یک فرد روی آن اثر بگذارد، این فاجعه رخ داده است، و شکایت هم ثبت شده، اما حکومت از ترس شکل‌گیری اعتراضات مردمی چنین دستپاچه است."