کارگردان دختران آفتاب:"ژن- ژیان- آزادی" نماد فلسفه اوجالان است

فیلم دختران آفتاب- کچانی روژ که به مقاومت زنان کرد در برابر داعش پرداخته است در شهر ژنو به نمایش درآمد و با استقبال عمومی مواجه شد. کارگردان این فیلم می‌گوید که هدف وی نشان دادن مبارزه زنان کرد به جهانیان است

فیلم کچانی روژ- دختران آفتاب در ٢۴مین جشنواره بین‌المللی فیلم ژنو به نمایش درآمد. این فیلم به مقاومت زنان کرد در شنگال و روژاوا علیه تبهکاران داعش می‌پردازد. فیلم از سوی کارگردان فرانسوی ایوا هوسون تهیه شده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم ژنو از دوم نوامبر/ ١١ آبان آغاز شد. فیلم دختران آفتاب در سینما "ایمپایر" با استقبال گرم تماشاگران مواجه شد. پس از پایان فیلم طنین شعار "ژن- ژیان- آزادی" در سالن نمایش هیجان ویژه‌ای را برای تماشاگران و دوستداران سینما با خود به همراه داشت.

می‌خواستم مقاومت را به جهانیان نشان دهم

ایوا هوسون کارگردان فرانسوی دختران آفتاب پس از نمایش فیلمش روی صحنه رفت وبه پرسش‌های تماشاگران پاسخ داد. هوسون گفت:"این فیلم را برای آشناکردن جهانیان با مقاومت زنان کرد ساختم. مشارکت زنان کرد در این مبارزه اهمیت ویژه‌ای دارد."

نماد فلسفی زنان کرد و اوجالان است

هوسون یادآوری کرد که فیلم دختران آفتاب نه در مورد مسئله کرد بلکه در مورد مبارزه زنان کرد است. وی گفت:"شعار ژن- ژیان- آزادی که به نماد زنان کرد مبدل شده تنها مختص به زنان کرد نیست بلکه به مبارزه مشترک و آزادیخواهانه زنان در تمام جهان مبدل شده است. این شعار همچنین نماد فلسفه اوجالان است و ی.پ.ژ با اساس گرفتن آن در تلاش برای برساخت جامعه است."

هوسون در پایان سخنانش یکی از هدف‌های ساخت فیلم دختران آفتاب را بیان واقعیت‌ها عنوان کرد.