بیلان ١٠ روزه جنگ گریلاهای کوردستان؛ ١۴٧ نظامی ترکیه از پای درآمدند

ه.پ.گ بیلان ١٠ روز جنگ با ارتش اشغالگر ترک را اعلام کرد. بنابر اطلاعیه ه.پ.گ نیروهای گریلا ١١۶ عملیات را علیه ارتش غاصب ترک به انجام رسانده و ١۴٧ اشغالگر در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای بیلان ١٠ روز جنگ (از ٢٣ آوریل لغایت ٣ مه ٢٠٢١ / ٣ الی ١٣ اردیبهشت ١۴٠٠) با ارتش اشغالگر ترک را منتشر کرد.

اطلاعیه به این شرح است:

"دولت استعمارگر و قتل ترکیه و رئیس جمهور آن، مرکز فاشیستی آ.ک.پ-م.ه.پ و ارگنکون دست از اهداف اشغالگرانه خود در کوردستان و خاورمیانه برنمی‌دارد، درصد ایجاد هژمونی خویش است. می‌خواهد گام به گام کوردستان را اشغال کند، اینچنین کورد آزاد را از میدان بردارد، پ.ک.ک را تسویه کند و بر این اساس خلق کورد را به تمامی به تسلیم درآورده و قتل‌عام کوردها را به نتیجه برساند.

در برنامه قتل‌عام خلقمان گام دیگری به پیش برداشتهو  برای اشغال خاک جنوب کوردستان شامگاه ٢٣ آوریل در منطق متینا، آووایشن و زاپ مناطق حفاظتی میدیا حمله اشغالگرانه‌ی گسترده‌ای را آغاز کرد. اما این حملات اشغالگرانه با مواضع مستحکم نیروهای قهرمان گریلای ه.پ.گ و یژا ستار روبرو شدند، از نخستین روز حملات مذكور خنثی شدند و با عملیات‌های نیرومند ضرباتی مهلک بر اشغالگران تحمیل شد. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کودستان نه تنها در موضع دفاعی باقی ماندند بلکه به شیوه‌ای فعال دست به حمله زدند و برای پیروزی کارزار «روز روزِ آزادیست» کارزارهای انقلابی را به عنوان «کارزار انقلابی شاهین‌های زاگرس» و «کارزار انقلابی جنگ خابور» آغاز کردند. در این چارچوب از ٢٣ آوریل تا ٣ مه نیروهای ما در خلال ١٠ روز با مهارت بالای جنگ، با جسارتی بزرگ، با استقامت و با روحیه‌ی والای هجوم عملیات‌هایی را به انجام رساندند. با تاکتیک‌ خلاقانه و کارامد جنگ تمامی حملات دشمن را خنثی کردند، برای اثبات سطح گریلای مدرنیته دمکراتیک الگویی قابل توجه و تاریخی را به نمایش گذاشتند.

دولت اشغالگر ترک در این حملات اشغالگرانه از نظامیان اشغالگر دارای تجارب و آموزش ویژه تا استفاده از سگ، از بمباران سنگین تا استفاده از سلاح‌های شیمیایی و سمی به شیوه‌ای ناجوانمردانه استفاده کرد و به انحای مختلف حمله‌ور شد اما هیچ نتیجه‌ای کسب نکرد. ارتش اشغالگر ترک در مقابل چشم تمامی جهان از سلاح شیمیایی بهره گرفت و به جنایت جنگ دست زد. آنان که در مقابل این اعمال ساکت نشسته و اعتراض خود را اعلام نمی‌دارند، همچون شریک این جنایت‌ها در تاریخ از آنان نام برده می‌شود.

گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان در خلال ١٠ روز جنگ بر مبنای تاکتیک، دستورالعمل و خط گریلایی نوین؛ با استفاده از متد جنگی تیم‌های متحرک تا تونل‌های جنگی، از عملیات‌های پدافند دفاع هوایی تا عملیات‌های نفوذ به عمق مواضع دشمن، عملیات‌های انفجاری، سوءقصد و حمله با سلاح‌های سنگین، استفاده از سلاح مادون قرمز و هدایت شونده تا شیوه‌های جنگ مدرن گریلایی و فرماندهی جنگ با سرعت عمل و ضربات مهلک عملکردی پیروزمندانه را رقم زدند. ارتش ترک که با نظامیانش و تجهیزات جنگی به تمجید از خود پرداخته و دولت‌ها را به میدان فرامی‌خواند در متینا، آواشین و زاپ با هزیمت روبرو شده است، نمی‌تواند گامی به پیش بردارد. ارتش ترک علی‌رغم آنکه تعداد تلفات خود را از افکار عمومی پنهان می‌کند هر شب با ده‌ها فروند هلی‌کوپتر کشته و زخمی‌هایش را به عقب بازمی‌گرداند. همزمان نظامیان اشغالگری که توان جنگیدن را از دست داده‌اند را تغییر داده و نیروهای تازه‌ای به جای آنان وارد جنگ می‌کند. واقعیت و نتیجه‌بخش بودن خط گریلای نوین در جنگ هفتانین و پیروزی گاره به سطح مهمی رسید و با کارزارهای انقلابی جنگ خابور و شاهین‌های زاگرس یکبار دیگر این واقعیت اثبات شد.

در جنگ‌های ١٠ روز رفقایمان أکین، آسیه، چیاگر، دلشیر، دلال و ویان روزها در مقابل دشمن جنگیدند، حماسه‌های قهرمانانه‌ای را رقم زدند و پیشاهنگی عملیات‌هایی را بر عهده داشتند که در آن ضرباتی مهلک بر اشغالگران وارد شد. این سطح از فعالیت و مرحله جنگ که بویژه نیروهای یژا ستار در سطح پیشاهنگی در آن جای گرفتند اراده پولادین زنان کورد آزاد، پایبندی به آزادی و عزم به پیروزی را نشان می‌دهد. این مقاومت که نیروهای ما با رنج و فداکاری بزرگ، با روحیه فدایی آپویی نشان دادند نه تنها مانع اشغال جنوب کوردستان می‌شود بلکه در همان حال مقاومت در هر عرصه‌ای را شعله‌ور خواهد کرد، در مبارزه برای آزادی رهبری و کوردستان آزاد نتایج بزرگی را با خود به همراه می‌آورد.

زنان و جوانان کوردستان بر مبنای جنگ خلق انقلابی باید در هر جایی از مقاومت نیروهای قهرمان گریلا صیانت به عمل آورند، با روحیه فدایی آپویی گریلاهای که در کوهستان‌های کوردستان بر اشغالگران ضرباتی مرگبار وارد می‌کنند باید در هر روستا، هر محله، هر کوچه و هر شهر کوردستان این مقاومت گسترش یابد و کارزار «روز روزِ آزادیست» را به پیروزی برسانند.

به دلیل اینکه نیروهای ما به شکل نیمه‌خودگران می‌جنگند، کسب اطلاع از نتایج عملیات و جنگ برخی مواقع با تأخیر مواجه می‌شود. در مرحله جنگ هر شهادت، عملیات‌های گریلا و مرحله جنگ به صورت کامل با توجه به امکانات در دسترس مستند می‌شود و تاکنون به اطلاع خلقمان و افکار عمومی رسیده است، از اکنون به بعد نیز با همان هشیاری عمل خواهد شد.

بیلان جنگ ١٠ روزه

بیلان جنگ مابین ٢٣ آوریل و ٣ مه بدین شرح است؛

عملیات‌های نیروهای ما

- ٨ عملیات پدافند دفاع هوایی شهید دلال

- یک عملیات با سلاح مادون قرمز

- ٢ عملیات گریلایی به شیوه همزمان و با فرماندهی مشترک

- ٢ عملیات نفوذ به قلب مواضع دشمن

- ٩ عملیات انهدامی

- ١١ عملیات با سلاح‌های سنگین (سلا‌های دوشکا، خمپاره و کاتیوشا)

- ١٢ عملیات سوءقصد

- ٣٣ عملیات انفجاری

- ٣٧ عملیات تهاجمی

- نیروهای ما در مجموع ١١۶ عملیات را به انجام رساندند و ۶ رفیقمان به شهادت رسیدند.

حملات رژیم اشغالگر ترک

- مناطق حفاظتی میدیا صدها بار با خمپاره، ابوس، هلی‌کوپتر و هواپیماهای جنگنده روزانه بمباران شده‌اند.

- دشمن ٣۴ بار درصدد ورود به تونل‌های جنگی شده است که نیروهای ما هر بار ضرباتی را بر آنان وارد کرده و دشمن نتیجه‌ای کسب نکرده است.

- ٩ بار از سلاح‌های شیمیایی و سمی استفاده کرده است.

در نتیجه عملیات نیروهای ما

- به ٢ فروند پهپاد ضربه وارد شد

- به ۶ فروند هلی‌کوپتر ضربه وارد شد

- یک فرمانده ارشد تپه، یک درجه‌دار مسئول سگ‌های ارتش در مجموع ١۴٧ اشغالگر کشته شدند.

- ١۵ اشغالگر زخمی شدند.

نیروهای ما این تجهیزات نظامی را منهدم کردند؛

- یک رادار

- ٣ دوربین مدار بسته

- یک قبظه سلاح A4

- ده‌ها موضع و سنگر منهدم شدند.

نیروهای ما این تجهیزات را به غنیمت گرفتند؛

- یک قبظه سلاح MPT

- یک قبظه لانچر نارنجک‌انداز

- یک قبظه آرپی‌جی

- یک دوربین شب

- یک دستگاه بی‌سیم

- دو دوربین اسلحه."