چامسکی: انقلاب روژاوا معجزه‌‌ای است که جهان باید آن را ببیند

​​​​​​​نوام چامسکی در سمیناری برای دانشگاه روژآوا گفت، "انقلاب روژاوا معجزه‌ای با ارزش است که باید به جهان نشان داده شود."

روز گذشته با شرکت دانشجویان، روشنفکران و نمایندگان احزاب سیاسی سمیناری در سالن کنفرانس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه روژاوا در شهر قامشلو برگزار شد.

در این سمینار که به صورت مجازی و بر روی برنامه زوم انجام شد، روشنفکر و فیسلوف برجسته آمریکایی نوام چامسکی در افتتاحیه سخنانی ایراد کرد.

چامسکی به این مسئله اشاره کرد که روژاوا شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد و گفت، "مشکل اصلی این است که چگونه می‌توان حملاتی را که توسط رژیم ترکیه با موافقت ایالات متحده آمریکا به روژاوا انجام می‌دهد متوقف کرد. از طرف دیگر مهم است که ببینیم در برابر رویکردهای دولت سوریه چه چیزی به وجود خواهد آمد. تاکنون وجود روژاوا که همچنان نیز به راه خود ادامه می‌دهد یک معجزه است. از تجارب گذشته ما متوجه شدیم که همکاری‌ها و کمک‌های بین‌المللی ممکن نیست."

چامسکی همچنین به سر کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا  اشاره کرد و گفت،" اگر فشار مردم نباشد جو بایدن نیز سیستم سرمایه‌داری آمریکا را ادامه خواهد داد. باید میان ترامپ و بایدن تفاوت وجود داشته باشد، اما نباید بسیار به آن امیدوار بود. باید بر این اساس هر کس از طرف خود بر بایدن فشار وارد کند. فکر نمی‌کنم بایدن همانند ترامپ وحشی باشد، فکر نمی‌کنم بایدن همانند ترامپ در مقابل قتل‌عام کوردها سکوت کند و به آن اجازه دهد."

چامسکی به خودمدیریتی روژاوا پیشنهاد کرد و گفت،"اولین کاری که باید انجام شود این است که جنبش زنان حفظ شود. اقدامات این چنینی در جنوب آفریقا موفق بود و این تنها امید است.

شمال و شرق سوریه بسیار ارزشمند است و باید همه جهانیان ارزش انقلاب روژاوا را ببینند. شما نیز با حمایت مردم به اهداف خود خواهید رسید."